Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Ja vad säger ni om följande historia?? Ryttare väntar på sin tur, funktionärer säger till ryttaren att denne kan rida in på banan...
2
Svar
32
· Visningar
2 586
Senast: Camilla_H
·
Dressyr Jag klagar inte för jag vet att i min ridklubb är intresset större för hoppning och dom försöker göra mkt för dressyr ryttarna. Vad gör...
Svar
2
· Visningar
772
Dressyr Skulle behöva lite snabbt svar här. Jag vet att man får byta häst/ryttare utan att det kostar något extra men får två ryttare byta häst...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: mammaBerg
·
Dressyr Har suttit och tittat på OS och tycker det ser bättre ut genomgående. Många trevliga ritter. Men - ökningarna, vart tog de vägen? Trodde...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 483
Dressyr ja ni hörde min dumma fråga. ska starta LA6 i morgon med min 6 åriga dam och tänkte först ha vanligt träns för hon går utmärkt på det...
Svar
6
· Visningar
1 609
Senast: hopp_o_galopp
·
F
Dressyr Tänkt starta en tränings dressyr. Vilket är det lättaste program för stor häst? Vad innehåller det? Hittade programen på ridsports...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: Findy Lee
·
Dressyr Suck, nu börjas det igen. I våras hade jag tur och kom med på de tävlingar jag anmälde till och nu i höst hade jag verkligen bestämt mig...
2
Svar
30
· Visningar
2 424
Senast: storhästmamma
·
F
Dressyr Nu får man väl anta att tävlingsterminen är igång för hösten. Så vad har ni för mål och planer denna termin? Hur ska ni nå dit? Vilka...
2
Svar
31
· Visningar
2 389
Senast: Pinkilly
·
Dressyr Hej, jag har en nybörjar fråga ang bett storlekar för kandar... visst ska man ha samma storlek på stång o bridongbetten som jag har på...
2
Svar
24
· Visningar
4 981
Senast: bigganl
·
Dressyr Har fått hem en Crown dressyrsadel, MW, får in ca 4 fingrar mellan rygg och framvalv när den inte är fastspänd. Vad tror ni?
Svar
16
· Visningar
2 057
Senast: Centaur
·
Dressyr Har funderat en del på slutorna jag sett nu under OS, och jag tycker det ser ut som om många rider med väldigt svag böjning i hästen...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: Centaur
·
Dressyr Hade ni startat LB:2 första gången ni ska ut på tävling med er unghäst? Min 5åring gör allt rätt och riktigt hemma men det är dags för...
Svar
7
· Visningar
1 189
Senast: millan71
·
F
Dressyr Fick ett infall idag och köpte Barbacka dvdn, kul att sitta och titta på en regnig, ledig söndag. Det var bla ett reportage med Pether...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 122
Senast: Frajda
·
Dressyr Jag har under flera år haft problem med min rygg pga skada..väntar nu på MR.. Klurar för fullt på olika inriktningar och troligen blir...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: Fenestra
·
M
Dressyr Om ni fick välja en av dessa två, vilken skulle ni välja? Nu menar jag nyköp, måttad helt efter dig och din häst!
2
Svar
28
· Visningar
2 900
Senast: NilaD
·
D
Dressyr Vet inte om det här skulle varit på "utrutning", "ridning" eller "gnägg" istället, men jag chansar :p Men iaf, till frågan: Varför...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: FadeAway
·
Dressyr Jag är lite sugen på att köpa ny tävlingsutrustning till Maximus, kan bara inte riktigt bestämma mig för vilka färger jag ska satsa på...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: _matulda_
·
G
Dressyr Hur är det i dressyr med uppklassning eller klasser öht? T.ex om jag rider L:B, hur många gånger får jag rida det utan att blir...
Svar
6
· Visningar
836
Dressyr I vilken ålder eller utbildningspunkt brukar ni introducera kandar i ridpassen? Hur ska kandaret sitta och bör man ligga en storlek...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: Ecs
·
Dressyr Just nu är jag så trött på mig själv så det är inte klokt :crazy: Kan inte sitta stilla i sadeln, sitta kvar och sitta imot för 5öre...
2
Svar
34
· Visningar
2 840
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar