Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan tycka att ryttaren ska ha koll på att man inte får beträda banan innan, möjlighet finns att rida runt, ekipagen innan startar utifrån och får inte visas banan.
Men jag tror nog att om jag vore första ekipage i klassen, var osäker, så är jag övertygad om, vilket jag också gjort, att jag hade frågat funktionären om jag fått gå in på banan eller inte.Hade jag fått lov hade jag glatt svept in där och ridit runt.
Domaren SKALL efter avslutat ritt meddela att du är diskad, detta har även denna domaren som dömde denna klass erkänt att det var fel i denna historia.
Nu fick hon ju faktiskt höra av just funktionären som ropade in ryttarna att hon fick rida in på banan och rida två varv.
Det var en simpel fråga och det hade räckt med ett simpelt svar. Det framgick inte av TS post. I och med ditt agressiva svar ger jag mig inte in på tolkningar av vad som kan ha hänt utan säjer bara "osis".
Det finns vissa klubbar som har "kreti och pleti" som funktionärer, dvs funkisarna har inget med hästar att göra men är snälla och ställer upp. Därför är det nog lika bra att läsa igenom TR då och då.
Fast "kreti & pleti" är ovärderliga när man ska anordna tävlingar ( till våra!) Men vi brukar inte sätta dom på "svårare" stationer. Men de fungerar utmärkt som protokollspringare och sådant Sen är det upp till arrangören att utbilda sina kreti & pleti så dom kan göra ett bra jobb
Min erfarenhet är att de inte säger till innan start om man är diskad eller inte, så det har ingenting med osäker domare att göra.