OS - Ökningar??

Sv: OS - Ökningar??

Alltså var det någon som noterade den lilla lilla öppningen i staketet där man rider in, INGEN dressyrhäst idag hade vågat sig in däremellan :rofl:

:rofl::rofl: Nej, själv hade jag nog också kunnat få en tråkig liten diskussion som inledning på programmet:o:angel:

Hade bakbenen och rygg varit med så hade inte farten ökats så mycket utan då hade det längts på steget mer.
Eftersom inte steget blir längre ökar farten istället och ryttaren håller i mer eftersom gör den inte det kommer den få taktfel och eftersom ryttaren håller i halsen flängs frambenen upp utan rygg och bakbensaktivitet

Vetgirig. Varför inte bara ta med bakben och rygg då? Det vi talar om förutsättning för ökning här ser OS-ryttarna förbi med det resonemanget. Är det så svårt? Vad är det som hindrar?

Varför försöka göra en kycklinggryta av falukorv?

Jag inbillar mig att risken är stor för taktfel om man langar iväg på max. att det är ett säkrare kort att rida sådär.

Man såg ju hur stenhårda domarna var på en enda miss- betyget blev 4 eller lägre fast resten var skitbra- tänker nu på bytesserierna.

Det sas ju även innan finalen att T. o J. hade märkt det o skulle rida på säkerhet o inte spänna bågen.

Absolut är det så!
Att hästen kan sväva omkring på träning är ju inget som säger att man vågar satsa så mycket på tävling. Det är så lätt att få något litet hack eller ännu värre, galoppinslag:eek:

Man vinner mer på att vara stadig och jämn.
Fast inte om man , som Anky tex, BÅDE kan satsa fullt och dessutom ro hem det utan större missar. Superskickligt.:bow::bow:

Man såg ju att I. inte gjorde ngn mer piaff- av en anledning:grin:

Ja hu vad hemskt det måste vara att hästen blir istadig lagom till OS:eek:
Hon är nog hemma och funderar på sitt träningsupplägg....:angel:

Missade tyvärr hoppningen:cry:

Ja hu vad hemskt det måste vara att hästen blir istadig lagom till OS:eek:
Hon är nog hemma och funderar på sitt träningsupplägg....:angel:

Har nu hört att det inte är något nytt utan finns där hela tiden, och har funnits länge, den där tendensen han har, och handlar bla om hur mycket press han får i vissa lägen. Så hon vet nog upplägget och vet att hon gick över hans gräns, helt enkelt.

Senast ändrad av en moderator:

samtidigt är det ju lite "kul" (missförstå mig rätt nu...intressant kanske är ett mer passande ord) att även de allra duktigaste
a) inte har helt "perfekta" hästar de heller, man får faktiskt ta det goda med det onda även om man heter Isabell Werth
b) inte klarar av att hantera det till hundra procent
det gör ju dressyren lite mer oförutsägbar, och man ser verkligen hur jäkla svårt det är att vara på topp
iskallt att ändå göra resten av programmet såpass bra

Jo det ger ju ett betydligt mer mänskligt perspektiv på det hela...;)
Och I:s nerver verkar det inte vara något fel på i alla fall:angel:

Oj, det är ju ännu värre...

Ja och det förklarar hästskötarens min när det hände!

Men samtidigt säger det en hel del om vilka duktiga ryttare dom är på så många sätt, verkligen.
Hon lär ha jobbat otroligt med honom och numera är det ändå inte ofta det här visar sej, Det är nog troligen en häst som en vanlig dödlig inte kommit nånstans på öht.

Inte heller Salinero har ju varit eller är en lätt häst, han har krävt mycket arbete också för att bli den han är.
Och Briar, ska vi inte glömma.

Det finns en anledning till att dom tillhör den högsta eliten verkligen:bow::bow:

*kl*

Vet att Axel länkat till samma häst tidigare i tråden men jag tror inte jag har sett någon häst med bättre ökningar!
Detta är en annan film på Rubin Royal, ökningen ligger 3.18 min in i filmen men resten är också värd att titta på :love:

http://www.youtube.com/watch?v=UQ0iEV-xlK8

Florencio o Sandro Hit går inte av för hackor heller:love:

var en aning besviken på Floresco:angel:

TB.
Rembrandt ökar ju jättefint, men ser i övriga travabetet inte ut som de gör idag- kommer upp mer från marken o lättheten i framdelen.

Vetgirig. Varför inte bara ta med bakben och rygg då? Det vi talar om förutsättning för ökning här ser OS-ryttarna förbi med det resonemanget. Är det så svårt? Vad är det som hindrar?

Varför försöka göra en kycklinggryta av falukorv?

Va :confused:

Du frågade varför farten ibland ökar och jag svarade , därmed inte sagt att dom vill ha det så utan ibland hamnar man faktiskt i lägen där man inte har något val iom att det är tävling man kan liksom inte bara lägga en volt och ta med rygg och bakben innan ökningen om man råkade tappade det i hörnan

Nej verkligen inte. :p

Men nu talar vi ju inte om mig som lullar runt med mina högst ordniära hästar och högst ordinär ridning utan vi talar om de bästa ryttarna på de bästa hästarna. Jag kan visst förstå att alla inte alltid har med rygg och bakben under ett program, men jag trodde standarden var högre så att säga.

Fasst jag vill nog gärna tro att allt är bättre än vad det är i verkligheten, att de bästa är perfekta, men å andra sidan vet jag ju mycket väl att det inte är så.

Och jag tyckte Floresco var jämn, lösgjord, uppe med länden och jag tyckte Patrick Kittel red som en gjuten ryttare! Tänk så olika smaken är!

Liknande trådar

Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka