OS - Ökningar??

Sv: OS - Ökningar??

Han gick sämre i specialen o visade ingen passage.

på OS kan man inte flyta runt bara:devil:

Tycker inte att kvaliten på hästarna är så hög över lag.

Utveckla gärna detta! Skulle kvaliten vara sämre idag menar du?

Personligen tycker jag iallafall att det är en större bredd och klass än förr. Briar och Brink tex ligger alltid sämre till än förr, och nej jag tror inte det beror på att de har försämrats. De blir helt enkelt omsprungna.

http://www.youtube.com/watch?v=EPa7cTjlvA8&feature=related
Quaterback , omdiskuterad förr, vad säger vi om hans ökningar?

Har svårt för det här med att det var bättre för etc. Man red mer framåt tidigare. Tittar man på filmen på Klimke så är det ett helt annat tempo, och inte alls samma samling. Vilken kvalitet håller Klimkes ritt jämfört med ritterna från i år?

Någon skrev det här med att det inte står någonstans att bytana ska utföras i samlad galopp, är inte det förutsatt? Du går in i bytena i samlad galopp, du går ut i samlad galopp. ( Jämförelse; förvänd galopp i lägre klasser, förvända galoppen skall utföras i samma galopp som momentet innan om inget annat anges. Står inte att slutan ska vara i samlad trav, men man går in i slutan ur samlad trav, yes.)

Jag har eg ingen åsikt i ämnet, för jag är inte gammal nog att ha sett hur det var "förr" :p (och vill inte lita 100% på youtube-filmer ang tempo osv)

men jag kom att tänka på att det i TR står ngt om att "samling får inte förväxlas med enbart långsamt tempo"..........

håller nog med dig- påminner mer om kort trav o galopp.
Ökningarna var bättre, piruetterna likvärdiga o trampet på stället, men i övrigt- nej.

kommer heller inte ihåg % men det slås nya rekord ideligen.

Utveckla gärna detta! Skulle kvaliten vara sämre idag menar du?

Personligen tycker jag iallafall att det är en större bredd och klass än förr. Briar och Brink tex ligger alltid sämre till än förr, och nej jag tror inte det beror på att de har försämrats. De blir helt enkelt omsprungna.

Delvis knapplån.

Självklart är kvaliten bättre idag , det är väl inte så konstigt. Titta på både hopp och fälttävlanssporten så är det en oerhörd skillnad på hästmaterialet hur det har utvecklats genom tiderna och hur dom hoppar osv.
Klimkes häst hade inte fått särskilt höga poäng idag med tanke på att den är otroligt markbunden om man jämför med hästarna på dressyrbanan idag och han var ändå bäst på den tiden.
Hans ridning hade ju däremot hållt sig idag helt klart och han hade säkerligen varit en av dom bästa även idag med de hästar som finns idag.
Mina hästar rör sig ju bättre än den hästen och åtminstonde den ena av dom har ju ganska normal dressyrgång för vad som räknas idag och hon är ingen superstjärna i gångarter.

Liknande trådar

Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka