Att skylla på domaren

Sv: Motivering vid underbetyg

jag som tävlat en hel del borde ju veta... men 6 är ju godkänt utförd rörelse, punkt slut. Det är ju under- och överbetyg som ska motiveras. Så just siffran 6 behöver domaren väl INTE motivera, dock 5or och därunder så väl som 7or och däröver. Om man nu ser till regelverket...

Det Ann skriver här är vad som lärs ut på domarutbildningarna. Siffran 6 kan lämnas utan skriftlig motivering, allt över och under 6an bör/skall motiveras. Man brukar hinna det om man inte har haft oturen att få skrivaren från :devil: som inte kan skriva annat än tryckbokstäver och hinner skriva klart en kommentar på samma tid det tar för dig som domare att säja sex kommentarer. Jo, det har hänt mig och ja, jag bytte ut den snälla damen då jag slutligen tittade mer på hennes skrivande för att se om hon hunnit klart, än ekipaget inne på banan. :crazy:

allt över och under 6an bör/skall motiveras. Man brukar hinna det om man inte har haft oturen att få skrivaren från :devil: som inte kan skriva annat än tryckbokstäver och hinner skriva klart en kommentar på samma tid det tar för dig som domare att säja sex kommentarer. Jo, det har hänt mig och ja, jag bytte ut den snälla damen då jag slutligen tittade mer på hennes skrivande för att se om hon hunnit klart, än ekipaget inne på banan. :crazy:

:rofl::rofl: precis! :rofl::rofl: :eek:

Det Ann skriver här är vad som lärs ut på domarutbildningarna. Siffran 6 kan lämnas utan skriftlig motivering, allt över och under 6an bör/skall motiveras. Man brukar hinna det om man inte har haft oturen att få skrivaren från :devil: som inte kan skriva annat än tryckbokstäver och hinner skriva klart en kommentar på samma tid det tar för dig som domare att säja sex kommentarer. Jo, det har hänt mig och ja, jag bytte ut den snälla damen då jag slutligen tittade mer på hennes skrivande för att se om hon hunnit klart, än ekipaget inne på banan. :crazy:

:rofl::rofl::rofl: ursäkta att jag skrattar men det låter ju helt osannolikt :eek:

visserligen kommer ju en del domare med så j**la mycket kommentarer (särsk i skit-LB1 där man inte har ngt utrymme alls att skriva på :mad: ) att man knappt hinner med som skrivare, men ngt brukar man ju alltid hinna krafsa ned på varje punkt ändå :D

Det här var en LA:6 som ju har ganska många bedömningspunkter också, och jag bönade och bad på mina bara knän tillslut "du måste skriva skrivstil, det går inte om du ska skriva alla kommentarer med stora bokstäver!!" varpå jag får svaret "jag kan inte skriva skrivstil, jag måste skriva med stora bokstäver." Jahapp..det här går ju bara inte. Tyckte så synd om henne för hon var otroligt gullig, äldre modell, hade aldrig skrivit förut heller. Stackars henne..och mig. :D

Kanske dags att utbilda skrivarna oxå??? Jag har skrivit en del och skriver inte skrivstil, skriver inte speciellt snabbt och det händer att jag skriver fel och får ändra. Hinner ändå med utan problem, det går ju inte så fort. Inte speedracing precis :) Råkar man ut för en extremt långsam skrivare så får man kanske nöja sig med siffrorna den gången. Men jag tycker att det ofta är samma domare som har få kommentarer medans andra skriver hela romaner. Roligast med romaner men det räcker med en kommentar...

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 672
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka