Blä för bortlottningar

Sv: Blä för bortlottningar

Jomenvisst, har flera gånger anmält till tävlingar i uppland och södermanland men nästan alltid blivit "bortlottad" - rätt tröttsamt det åxå

håller helt med dig!
Har bollat lite idéer med distriktet om hur man skulle kunna göra. T ex tidig anmälan borde premieras, gör planeringen lättare för alla. Kanske borde man få någon slags fördel av att man aktivt jobbar med att arrangera tävlingar "fixar jag för andra, kan andra fixa för mig" eller nå´t sånt.
Har inte fått någon större respons, allt är för "krångligt":confused:

Har inte fått någon större respons, allt är för "krångligt":confused:

När jag tyckte att det var för många bortlottningar/för få tävlingar så fick jag till svar att "då fick jag väl se till att min klubb ordnade tävlingar..." (vilket dom redan gör).

Så görs redan, lottningen är sedan länge död...

Jag är hemmahörande i Sörmland just nu och åker gärna till Västmanland, Örebro och Östergötland om det finns tävlingar som passar. De har även ofta mer nyanserade och inte så namnkänsliga domare.

Tyvärr så finns det nog inte många klubbar som tillämpar ren lottning. Hos många förekommer ren selektering, där vissa ekipage och klubbar kommer före andra. Rider själv för klubb som varje år anordnar både dressyr och hopptävlingar för ponny och häst. Vet att det är mkt jobb med tävlingar, men önskar att flera Stockholms klubbar med egna tävlingsekipage kunde göra mera…..

Ja det här med bortlottning är hopplöst.. Jag hör hemma i östergötland och där har vi inte era bortlottningskort..
Vi har extremt lite dressyrtävlingar på lokal nivå, nästan bara lagtävlingar.. Rider man då inte i lag så är det typ kört.. Ingen ide att anmäla sig :crazy:

Det lät ju tjusigt när man bestämde att klubbarna måste arr tävling för att få ställa ut licencer, men det går ju att ta sig runt.

Vi har klubbar i vårt distrikt som bara är medarr och kommer undan med det. Såg även en klubb i Sthlm som lagt en MsvA på en torsdags em, vad är det för ngt??

Hoppas att vi ses 7/9!:laugh:

Såg även en klubb i Sthlm som lagt en MsvA på en torsdags em, vad är det för ngt??
Varför inte? Jag tycker att det är en bra idé med eftermiddags/kvällstävlingar om klubben inte känner att de har möjlighet att arrangera en hel dag/helg. Hellre det än ingen tävling alls.
(synd bara att jag inte har möjlighet att åka på just denna tävlingen :cry: )

Jag håller med dig. Har flera gånger tävlat en fredag em och det har varit toppen.

Fram med mer arrangörer som lägger tävlingar på vardagar.

KL

Sedan blir man ju skrämd om det är så att det inte lottas, utan selekteras.

bortlottning är ett problem, men många gör just så att de anmäler till flera tävlingar samma helg, och det gör i slutändan att det ofta är en del strykningar och inte fulla klasser, en del vill ju inte starta på kort varsel av de som blivit bortlottade.

Jo, men utan medarr kanske det inte blev någon tävling alls. Vi har medarr flera allsvenskeomgångar i hoppning och de hade nog inte blivit av så många på samma anläggning om vi inte hade medarr.

Men jag håller med om att vi ska verka för att få fler tävlingsarrangörer. Tyvärr lockar ju oftast arrangerande av hopptävlingar mer, fler starter, mer publik = mer intäkter.

Jo, det är sant, vi måste ofta lotta bort här i Upplandsdistriktet också, och det brukar stå redan i proppen att man vid bortlottning prioriterar ekipage från Upplandsdistriktet. Jag förstår att det är skitirriterande för de som tävlar för andra distrikt, men jag tycker mig ha upplevt att det samma sak i Stockholm.

Hos oss skulle vi - under utomhussäsongen - kunna köra på dubbla banor (om vi har tävlingar med program för kort bana), men då uppstår nästa lilla problem...det är lögn i helsike att få tag på domare!

Liknande trådar

G
Dressyr Jag ska börja tävla dressyr i höst och sitter och planerar vilka jag ska anmäla mig till. Men hur vanligt är det egentligen att man blir...
Svar
3
· Visningar
810
N
Tävling Det var en av de första tävlingarna på terminen och jag hade anmält mig. Jag hade räknat med att komma med då jag inte trodde att så...
2
Svar
30
· Visningar
2 428
Senast: My_Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar