Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Satt och funderade över vad mina fölisar blir för något. Var ska jag regga dom osv? Jag har två halvblodsston dräktiga med RP...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: ZABA
·
Avel Hej och hå, idag ringer telefonen och vår lånemärr som inte står stallad här, har idag börjat brunsta. Har jagat ägaren i veckan och... 2
Svar
38
· Visningar
2 438
Senast: Cyllene
·
B
Avel ja, jag ska betäcka mitt sto nästa sommar , de är gaaanska bestämt, inte helt säkert men, jag börjar fundera på hingst, funderar...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: rostad
·
Avel Hur vanligt är det med blackar, gula och skimlar bland nordsvenskarna? 2 3 4
Svar
72
· Visningar
16 558
Senast: Östkustbo
·
Avel Hur länge kan man förvara tagelprover innan de blir för gamla att göra analys på?
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Veronika
·
M
Avel Där det står om en person som vill imp. sperma från Arko III och att avkomman inte skulle få gröna papper i sverige efetrsom hingsten...
Svar
17
· Visningar
1 409
Senast: Katinkas
·
E
Avel Hej! Är det någon som använt sig av färg för att se om hingsten betäckt stona? När de betäcker naturligt alltså. Såg i Camargue...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Pazuzu
·
Avel om First Whish till detta sto? Amerikansk travare, 168 i mkh. Mbr med stjärn och vita kronor bak. En snäll, relativt orädd häst...
Svar
12
· Visningar
1 128
Senast: Mirre
·
Avel Hur stor skillnad i storlek kan det vara på sto och hingst? Jag förstår ju att det inte är bra med en 180 hingst på en cponny tex...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Welsh
·
C
Avel Är det någon som vet om en welshponny kan bli för gammal för att visas? Skulle vilja veta lite mer om det för jag kan absolut ingenting...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Carroz
·
M
Avel vad har ni för erfarenhet av detta? För och nackdelar? De jag har haft innan har kastrerats antingen som 3 åringar eller efter betet... 2
Svar
20
· Visningar
2 332
Senast: Kassiopeja
·
Avel Blir det för mkt Utrillo om man har han 2 gånger i 4 led och en gång i 5 led? Vad har Utrillo för bra/dåliga sidor som man vill/inte...
Svar
15
· Visningar
1 171
Senast: Koweta
·
P
Avel Undrar lite över Highlight. Har funderingar över att använda honom till mitt Amiral-Krevad sto. (Om jag betäcker om...) Hon är en ganska...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Pepa75
·
Avel Har ni kameror inför kommande fölningar och i så fall vilken rekomenderar/rekommenderar inte. Vi har ca 75 m. mellan hus och stall. Ska... 2
Svar
27
· Visningar
3 021
P
Avel Ok, igen;) sto, modell mindre, hoppar mkt bra, kort rygg Har tyvärr ingen bild, och kan inte skaffa:crazy... 2
Svar
26
· Visningar
2 106
Senast: cirkus
·
Avel Nu är jag orolig! Mitt sto som hade livmodersomvridningen för 3.5v sen o gått med slappa bäckenband sen dess, har vaxproppar idag. Hon...
Svar
17
· Visningar
4 569
Senast: krullidutt
·
Avel vet inte om denna tråd ligger rätt - men tyckte de passade här! För ca 3 månader sedan skickade vi iväg vår åring på bete. I början...
Svar
13
· Visningar
1 855
Senast: Cyllene
·
Avel Ska nu i juli få ett föl efter Heartbeat som inte var tänkt. Jag köpte ett sto för en månad sedan som jag hade tänkt att jag skulle ha...
Svar
8
· Visningar
1 624
Senast: cirkus
·
Avel Satt o funderade på halvblodshingsten Sack, vad jag förstått är han exp. till Danmark, är det någon som vet om han används där? Hur har... 2
Svar
37
· Visningar
5 937
Senast: poff
·
Avel Någon som har koll på ifall man kan/får använda semin på Nordsvensk brukshäst? Då pratar jag inte om korsningsavel, utan att använda...
Svar
6
· Visningar
1 333
Senast: Svanhild
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31