Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
  • Låst
Avel Jag har alltid undrat över vad Briar får för typ utav avkommor? Han måste ha ganska så gamla avkommor nu, så man tycker att man borde ha...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: ameo
·
M
Avel Jag har de senaste fem åren visat mina ponnyer vid treårstest i Sundsvall. Våra uppfödningar har fått 6 dubbeldiplom, 1 gångartsdiplom...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: ZABA
·
Avel Mitt sto ska på betäckning i juni och eftersom det är naturlig betäckning ska det tas bakterieprov innan. Enl hingstägarens veterinär...
Svar
1
· Visningar
2 406
Senast: stommen
·
Avel Hur lägger man upp arbetet för hästen efter betäckning. Kan man rida som vanligt efter betäckning fram tills man kollar dem om de tagit...
Svar
17
· Visningar
5 689
Senast: Trissa
·
G
Avel tips om hingstar me bra stam.gärna bilder...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: ZABA
·
Avel Jag har sett att det står St.Pr.St. före ganska många tyska ston. Jag undrar vad som menas med det? Beskriv gärna så mycket ni kan.. :p...
Svar
16
· Visningar
1 954
Senast: Marna
·
Avel Har idag varit och ultraljudat ett sto som var dräktig. Nu ville vetrinären att hon skulle komma tillbaka om 8 dagar för att kolla...
Svar
5
· Visningar
770
Senast: sheerona
·
Avel Jag är lite "ahead of myself" o planerar redan inför nästa år! Hingsten jag är väldigt sugen på står ca 17mil härifrån på naturlig...
Svar
4
· Visningar
717
Senast: QuickStar
·
Avel Har en åring. Han är hingst i dagsläget, men jag hade tänkt kastrera den nu innan betet. Hur har ni som haft ettåriga valacker gjort med...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: JustInCase
·
C
Avel Vet inte om jag lägger denna tråden rätt, men är det fel så vore det snällt om moderatorn flyttar den rätt... Jag fick i år ett...
Svar
18
· Visningar
1 840
Senast: Welsh
·
Avel Hade bestämt mig för Qalle till mitt sto. Ska till semin på fredag. Idag kommer en välkänd och duktig uppfödare och frågar vad jag valt...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: wolken fee
·
Avel Mitt sto fick komplikationer vid förra årets fölning vilket bla resulterade i att hon fick en nervskada och en muskel i bakdelen...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: elle12
·
E
  • Låst
Avel Alla säger att min häst är sin far upp i dagen, att han är jättelik cortez alltså. Men jag har inte sett så många bilder på cortez...
Svar
1
· Visningar
756
·
Avel Någon som är hemma på den rasen ?? en kompis ska ev åka o titta på en sån men ägaren till ponnyn hade sagt att dartmoor är väldigt...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: saila
·
F
Avel Ja det lär ha varit ngn visning i Kalmar i helgen? Ngn som vet var man kan hitta info om denna(obs gäller halvblodshästar)
Svar
4
· Visningar
789
Senast: -Tingeling-
·
Avel Jag har inga poäng på mitt sto som nu är sex år gammal. Hon kom varken till treårs eller kvalitén pga växtperiod och skada. Men jag...
Svar
4
· Visningar
836
·
Avel I senaste numret av Ridsport var det en artikel om att samarbetet mellan uppfödare och ryttare måste bli bättre. Tyvärr så framgick det... 2
Svar
26
· Visningar
2 347
Senast: Trissa
·
Avel Ja, nu närmar sig paniken. Två veckor kvar tills det är dags för mig att betäcka, och jag är fortfarande inte säker på vad jag ska ha... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 450
Senast: moiran
·
Avel Eftersom det blev sånt hallå när jag rekommenderade en trådskapare att kanske fundera på åsnehingst till sitt sto undrar jag följande... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
22 179
Senast: Fladderbarn
·
D
Avel Hur ska jag övervaka som har 1,5 mil till mitt stall? Jag hyr ett helt stall där jag just nu har tre hästar. Mitt ena sto ska få sitt...
Svar
12
· Visningar
1 396
Senast: Danzas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10