Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Vi fick vårt första föl för ca 1mån sedan, och han har varit ute dagtid hela tiden, nu undrar jag, när kan man släppa dom för natten...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: Giant Opus
·
Avel Nyfiken i stort vad tycker ni om mitt val av hingst för betäckning hej alla glada hästälskare NU har jag bestämt mig för... 2
Svar
38
· Visningar
2 801
Avel Söker info om denna hingst (Quality alltså) har försökt googla men får bara fram en massa hotell:crazy: Är intresserad av ett föl...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: Trolla
·
Avel Jag är helt novis på det här med betäckningar och skulle vilja få lite tips och råd från er med erfarenhet. Framförallt så undrar jag... 2
Svar
21
· Visningar
3 946
Senast: Saigon
·
Avel Jag har ett tvåårigt connemarasto, e:Rooar RC 86 u:Brolötens Cinnabar RC 1265 - Finney Master RC 41. Vi har tänkt att betäcka henne... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 127
Senast: carinah
·
S
Avel Innan jag blir halshuggen: JA, jag har provat sökfuntionen och får inte fram en endaste träff på hingsten. Finner det mycket konstigt då... 2
Svar
34
· Visningar
3 635
Senast: softclix
·
Avel Visste inte redigt var tråden skulle läggas men... Hur mycket brukar (på ett ungefär då :p ) unghästar växa efter 1a året? Om det går...
Svar
7
· Visningar
823
B
Avel Jag funderar på att seminera mitt sto med Don Primero nästa år? Båda har Donnerhall i sig, men linjeavel är inget farligt, eller? Mitt...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Sara-Ida
·
C
Avel Någon som har info om dessa tyska hingstar? Jag är spekulant på en häst med härstamningen Cortez-Goya-Gotthard. Vad tror ni om det...
Svar
7
· Visningar
951
Senast: Cimone
·
Avel Hur fungerar det? har ett 18-årigt sto som jag ägt och tävlat sen hon var 5 år,har fått 1 föl-04. Hur stambokför man,är det så enkelt...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: ameo
·
Avel Hej alla :) Jag har ett litet sto (155cm) e.Feliciano-Zalmeco-Alme´ som jag tänkt betäcka antingen i år eller nästa. Har funderingar på...
Svar
4
· Visningar
989
S
  • Låst
Avel Vill veta allt om Zeb? Bra och dåligt!!
Svar
1
· Visningar
911
Senast: KickiH
·
Avel Har ett fullblodssto E: Nice Havrais - Bold Lad som jag allvarligt funderar på att betäcka. Har inte riktigt bestämt mig ännu om hon ska...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Hovdam
·
Avel Jag har precis köpt ett DK varmblod som har Oglio xx som pappa,har aldrig hört om hingsten så nu vill jag gärna veta mer om någon har...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: dobbis
·
E
Avel jag bara undrar hur många föl ett sto i teorin borde kunna ge innan hon blir för gammal? Är det rimligt att ta föl efter ett sto VARJE...
Svar
7
· Visningar
3 009
Senast: ikaros227
·
F
Avel Hörde av en att de skulle tillbaka efter 8 dgr, för att kolla hjärtljudet på fostret. Varför gör man det? Är det någon ny studie de...
Svar
4
· Visningar
2 570
Senast: stommen
·
Avel (i hoppning) Följande hingstar är fäder till de deltagande hästarna: Don Frederico Don Primero *2 Sandro Hit *2 Master*3...
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: Eastwick
·
2
Avel Jag är lycklig fölmamma sedan 5 veckor. Allt är bra med mor och dotter men hur jag än har letat efter svar på min enda fråga går jag...
Svar
7
· Visningar
6 189
Senast: annalisa
·
Avel CEM )Contagious Equine Metritis) en bekants två ston som nu är på betäckning, testades positivt på CEM, så jag skulle vilja veta hur...
Svar
13
· Visningar
1 867
S
Avel till avel. Vilka finns? Och kan ni berätta lite om dem. Helst i mellansverige. Hälsning Maja
Svar
11
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka