First Wish till fullblod?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare softclix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 3 635
Sv: First Wish till fullblod?

Jag tycker inte att halsen är ett så stort problem. Visst, det kanske inte är så snyggt, men knappast något hinder i ridningen. Däremot är jag inte övertygad om FW:s gångarter. Inte ens med Jan Brink på ryggen visade han några längningar under bruksprovet och det hade jag nog hoppats på. Galoppen, bärigheten och ridbarheten är hans starka kort, traven tycker jag personligen är tråkig och har en säregen mekanik. Vad gäller typen uppfattar jag honom som långbent och ädel. Jag hade hellre lagt Don Frederico på ett fullblod.

Vi har två First Wish föl i stallet där jag står. Båda har väl ansatta halsar och de har bra gångarter. Tror ni inte att First Wish har en väldig hingsthals och att det gör att den ser lägre ansatt ut än vad den är? De fölen jag har sett är mycket fina, jag har sett fyra stycken.
Här är lite bilder på fölen i stallet
http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20070505&ctime=221740
http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20070504

Tycker allt att han har nedärvt sin hals till den ena ungen:angel:

FW-Amiral-Figaro.

Kan vara fel på mina ögon också.:cool:

Vi har två First Wish föl i stallet där jag står. Båda har väl ansatta halsar och de har bra gångarter. Tror ni inte att First Wish har en väldig hingsthals och att det gör att den ser lägre ansatt ut än vad den är? De fölen jag har sett är mycket fina, jag har sett fyra stycken.
Här är lite bilder på fölen i stallet
http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20070505&ctime=221740
http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20070504

Ansättningen är det inget fel på, det är övergången mellan hals-nacke-huvud..

:eek: First Wish har nu betäckt 120ston, ska vi tippa på en sådär 350 totalt. :eek:

Har han betäckt 120 ston hittills på säsongen, eller? Ursäkta om jag är trög :angel:

Var hittar du den informationen? *nyfiken*

Kan väl passa på att meddela att mitt sto säkert hör till de 120 för hon är nu betäckt med honom och förhoppningsvis dräktig. Håll tummarna för min skull! Förstår inte riktigt dina :eek: även om jag håller med dig om övergången mellan hals och huvud så verkar det ju vara en mycket komplett hingst i övrigt. Fel finns ju på alla hingstar, ingen är perfekt och sålänge det inte är allvarligare fel som inverkar på användbarheten eller temperamentet så tycker jag att den nackdelen uppvägs av alla fördelar hingsten har.

Senast ändrad av en moderator:

Hej
Jag väntar föl efter First Wish just nu, 337 dygn idag. Mitt sto är 50% fullblod, efter Zinsky xx.

På Tullstorps hingstvisning i år visade dom ett litet föl efter FW som bara var några dagar gammalt och det var fullblodsmorfar på den, San Quintero xx tror jag det var. Den såg väldigt lätt o trevlig ut. Långbent var den.

Hur går det för dig? Har ditt föl kommit ut än? Skulle vara intressant att se bilder på fölingen när den tittat ut.

Han fick bedömningen ( Lindrigt knätrång, tåvid fram) 7:a det är ju jippi. Men i år står det inte så mycket. Avn väljer nog lite vad som passar bäst från år till år tror jag..

Vet inte vad du surrar om. Han fick exakt samma utlåtande i år och poäng 7.
Det vore ju bra om du kollar fakta innan du börjar smutskasta en hingst.

*kl*
Finns ett mkt vackert, svart stoföl e FW där jag har/har haft flickorna. Väldigt fin typ det lilla jag sett av henne.

Måste då såklart passa på att fråga om hon ärvt sin fars dåliga huvudansättning (om man nu lite skämtsamt får kalla det så) och så undrar jag ju givetvis hur hon ser ut i benen, har hans benställ gått i arv?

Läste för övrigt i din tråd ang hur sjukt ditt sto är och skickar stora styrkekramar!! Hoppsa att ni löser det!

KL

Här kommer en bild på mitt stoföl e. First Wish - Royal Diamond.
24 timmar på bilden.

Jag fick ett stoföl förra helgen. Jag är inte så jättevan på att bedömma föl men jag tycker att hon ser riktigt fin ut. Har inte sett så mycket trav än men galoppen är bra.

Kan passa på och fråga er andra om färgen. Hon borde väl bli svart?

Bild103.jpg

Svarar båda:

Vilka fina fölisar ni fått :love: :love:

Tack för att ni delar med er, nu vill jag bara att min dam konstateras dräktig och att fölis tittar ut med en gång, tror ni att det går att ordna :angel: racerdräktighet och fölunge fyra veckor efter betäckning :idea:

Nä, skämt åsido, håller verkligen tummarna för att det tagit sig på mitt sto och väntar spänt på resultatet nästa år det verkar ju lovande om jag kollar på ovanstående fölisar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka