Övervakningskameror

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Iris71
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 021
Sv: Övervakningskameror

Hos oss måste signalen gå genom både timrat stall, plåtridhus och husvägg= omöjligt.
Vi fick skaffa en kamera med antennsladd, och koppla på en förlängningssladd på det. Kameran är sedan ansluten till sovrums TV:n, och kombineras med en fölvakt.

vad är det för kamera ni har? jag har hittat en på clas ohlsson men sladden fungerar nog inte att dra utomhus.. drar ni eran inne eller ute?

vilken djungel det är :eek: ;)

Nej...vi har en AV-mottagare och det räckte alldeles utmärkt med antenn till kameran.

Nej...vi har en AV-mottagare och det räckte alldeles utmärkt med antenn till kameran.

:bow: :bow: va härligt buke är ibland när man kan få synpunkter o råd :)

jag hade köpt en kamera+lcd-vakare+trailerkit, men nu tror jag att det blir kamera+antenn+AVmott istället. det känns som det bästa alternativet (verkar vara svårt att få tag i kamera med sladd (jag har pratat med de största elektronikföretagen... )) för annars måste jag köpa antenn till mott oxå förmodligen.. hmmmm.. :smirk:

tusen tack för svar! :banana:

Förlåt förlåt....fel av mig.
Enligt maken (skäms lite över att inte ha koll själv) slutade det med att vi köpte antenner till både kameror och AV-mottagaren...

Han rekommenderar Dig att ta telefonkontakt med Luda elektronik då man tydligen ganska lätt kan ge detaljerade råd om Du beskriver omgivningen mellan stall och bostad.

Lycka till...med både övervakning och fölningar..

Förlåt förlåt....fel av mig.
Enligt maken (skäms lite över att inte ha koll själv) slutade det med att vi köpte antenner till både kameror och AV-mottagaren...

Han rekommenderar Dig att ta telefonkontakt med Luda elektronik då man tydligen ganska lätt kan ge detaljerade råd om Du beskriver omgivningen mellan stall och bostad.

Lycka till...med både övervakning och fölningar..

det gör inget :D (det händer de bästa ;))

jag har kontaktat Luda o beställt två antenner. det visade sig (när jag bytte kamera+lcd mot kamera+AV-mott) att de hade glömt den lilla antennen som (tydligen) skulle vara med i det första kitet. så det var ju inte så konstigt att kameran+lcd:n inte fungerade :smirk: jag kanske borde tänkt på det :angel:

hoppas nu att det kommer fungera o tack för lyckönskningen, det börjar dra ihop sig :love:

Ge oss råd nu.

Vi kör ju med fölvakts-sele med svettdetektor plus att jag är uppe hela nätterna när det drar ihop sig.
Har fungerat jättebra då inga ston lämnas obevakade vid fölning.
Men det är så oerhört slitsamt.

Önskedröm är att ha ca 5-6 kameror uppsatta.
Dom ska kunna flyttas.
Trådlöst helst.
Jättebra om det fanns någon typ av webbkamera som
gör att man kunde ha den bärbara datorn som mottagare.
Minst fyra kameror ska kunna vara igång samtidigt.

(har i bakhuvudet att någon gång i framtiden låta våra kunder följa sina fölston vid fölning "live" via vår hemsida )

Vi har ca 80-90 meter till den fölboxen som är längst bort.

Mellan huset och boxen finns stora lönnar och syrenhäck.
Sedan dom sedvanliga stallväggar och boxar naturligtvis

Kort taget från stallet

hus.jpg

AM

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
8 814
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 056
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 020
Senast: Jamtland
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka