Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har kommit en ny bild på Ene-Blacken på FNH S Älvsborgs hemsida. Titta under "avel"! Ganska snygg bild tycker jag där han står i en strimma solsken i omgivande skugga med ljus i bakgrunden ändå.evis skrev:Hur är den här Ene-blacken i typen - lätt/tung/grov? Har sett bilder men det är svårt att bedöma utifrån dem.
Annelieb skrev:.
Jag hoppas att hon ska försöka få Hallingblåen godkänd då det var den vackraste kallblod jag sett, inte enbart beroende på färgen som också är oerhört vacker.
Kan ha varit Karl-Inge Karlsson, hingsthållare för Aron och Skrimsblessen. Han hade en valack efter Fjell-Jo och undan Stella 22022. Stella är gulbrun liksom Fjell-Jo och resultatet blev en gulvit Albin, dvs med dubbla gula anlag. Stella har sin gulbruna färg från sin far, Banér.Spirit skrev:Jag har sett på bild på en vit nordis. Han hette/heter Albin vet inte stam eller ägare. Fanns runt kristianstad.
Hallingblåen, får han användas i aveln på Nordsvensk Brukshäst?
Har sökt men inte hittat någon info om vilka hingstar det finns tillgängliga.
Förstår att det inte finns nån i Sverige om inte Hallingblåen är visad men i Norge måste det ju finnas nån.
Jag hoppas att hon ska försöka få Hallingblåen godkänd då det var den vackraste kallblod jag sett, inte enbart beroende på färgen som också är oerhört vacker.