kastrera en ettårshingst redan innan betet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mithra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 332
Sv: kastrera en ettårshingst redan innan betet

Jag skar också min lillkille nu den 14/5 (han är född den 8/6-06). Funkade INTE att göra det stående då ena kulan mycket riktigt lekte hiss som jag befarat, så då bokade jag tid på klinik istället. Allt har gått väldigt smärtfritt efteråt och det tror jag beror mycket på att han går på lösdrift med andra småkillar (hingstar de andra då). Ingen svullnad alls rapporterar hon som har hingstlösdriften. Ska åka ner själv och kika på lördag! Extra plus av kastreringen? Han har REDAN börjat äta med större aptit än innan. Både silage och gräs och kraftfoder slukas med samma glädje just nu! :bow:

GLAD att jag inte valde att vänta till hösten!

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han... 2
Svar
32
· Visningar
3 773
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 579
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på... 2 3
Svar
46
· Visningar
10 487
Senast: lil-sis
·
Hästvård Har bestämt mig för att skära min ena hingst som precis fyllt 2 år, men velar lite om hur jag skall gå tillväga och för- och nackdelar... 2
Svar
35
· Visningar
4 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka