Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Briar eller Okeanos? Vilken skulle ni ha valt och varför? För och nackdelar?
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: Girasol
·
Avel Idag så kom min tjej hem efter att ha varit hos en hingst inte långt ifrån mig. När jag kollade igenom henne så såg jag att jätte mkt... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
18 303
Senast: Elma_vip
·
Avel Jag har en tysk ridponny e.Visconti ue.Opal B. Det jag fått veta är att Visconti är en eftertraktad rp-hingst i Tyskland, men skulle... 2
Svar
36
· Visningar
3 405
Senast: peråke
·
Avel hjälp mig att reda ut lite grejer nu... jag tycker all information som finns om den sjukdomen är så luddig! Hur många brunster måste...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Evergreen
·
Avel Hej! Fråga till er kunniga. Jag undrar varför det är så svårt att hitta information om stona? Jag förstår förstås att hingstarna får...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: ameo
·
Avel Lite intressant då det är en del hingstar som är verksamma här som är med, och inte minst som har avkommor som är med. I Bad Salzuflen...
Svar
7
· Visningar
1 758
Senast: MetalFairy
·
K
Avel Hur vanligt är det att sto eller föl dör? :crazy:
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: Bintang
·
Avel Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, passar nog bäst här? Undrar litegrann om hur länge det är vanligt att hästarna växer...
Svar
1
· Visningar
2 454
Senast: xbella
·
P
Avel \"Mini Arab\" Finns det verkligen en ras som kallas mini arab? Har läst eller hört att det finns ponnys som ser ut som arabiska...
Svar
9
· Visningar
2 217
Senast: Pazuzu
·
Avel Förra året när mitt sto hade en månad kvar till att föla så fick hon bakterier i livmodern det visade sig genom att hon fick bruna...
Svar
16
· Visningar
2 858
Senast: ancan
·
I
  • Låst
Avel Jag har lånat in en shettis, som är dräktigt. Ska behålla fölet själv. Gubben som äger shettisen har åtminstonde en handfull...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: ameo
·
Avel Mitt sto är väldigt känslig mot knott och andra insekter och blir lätt uppäten. Förra året hade hon flugtäcke och det fungerade...
Svar
6
· Visningar
1 954
Senast: Corax
·
S
Avel Det finns en sida där man kan se alla holländska hingstars delindex (avkommebaserat), alltifrån halslängd, modell, skuldrans länd...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: roslagen
·
H
Avel Jag talade idag med en spådam och ställde en fråga till henne om mitt sto skulle få ett friskt och fint föl. Vet ni vad hon svarade? Jag...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Grana
·
U
Avel I hagen?:bump: Alltså en vuxen vallack, 10 år.
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Rie
·
H
Avel Hej! Jag har ett par frågor angående föl, som jag hoppas att ni avelsexperter skulle kunna svara på, kanske? När börjar man fodra...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: Ramona
·
Avel I torsdags fick detta stoet ett litet fint stoföl, det sägs att mamman är homozygot, blir fölet mer eller mindre tigrerat när hon fäller...
Svar
8
· Visningar
1 617
Senast: via
·
Avel Vi hade bestämt att betäcka nästa säsong. Nu är det så att stoet blivit skadad (inget allvarligt) men ändå. Så nu får det bli...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: elle12
·
Avel Vad vet ni om honom? Läste någonstans om någon som sett en video på honom, vet ni vart? 2
Svar
35
· Visningar
7 452
Senast: Donnorna
·
Avel Vad har ni för staket till era föl, om ni har eltråd eller band , hur brett , hur många rader och vilka avstånd på raderna? Har ett 2...
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: Jet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka