Sv: Naturlig Betäckning?
Men lämnar du för fribetäckning el handbetäckning? Omöjligt att kontrollera sto och hingst 24 h /dygn om de går på fribetäckning. Hos mig får stoägaren välja själv om de vill ha fribetäckning el handbetäckning. Det är på egen risk de lämnar på fribetäckning. Till till några ggr/dag.
Jag som varit hingsthållare själv men numera håller mig till att vara stoägare. Skulle ALDRIG lämna ett sto på betäckning hos någon som inte har tid att övervaka det hela. Finns alldeles för många risker med det.
Jag betalar för uppstallning och/eller bete, stationsavgift, avgifter till veterinären och för betäckningen. För mina hingsthållare som jag använder räcker det till räkningar hela året i alla fall för en person. Vet att någon har ett jobb vid sidan om men alltid minst en person hemma som sköter hingststationen. Vissa har även anställda på stationen.
Men lämnar du för fribetäckning el handbetäckning? Omöjligt att kontrollera sto och hingst 24 h /dygn om de går på fribetäckning. Hos mig får stoägaren välja själv om de vill ha fribetäckning el handbetäckning. Det är på egen risk de lämnar på fribetäckning. Till till några ggr/dag.