Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Leker med tanken på att vara "solidarisk" och kika på svensk hingst åt damen!Skulle vara roligt så att inte vårt "svenska" försvinner... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 177
Senast: Fenestra
·
D
Avel Mitt russ har en konstig skäckfärg. hur kan detta komma sig om hennes mor är helt mörkbrun och hennes pappa är svart? Fadern...
Svar
12
· Visningar
1 950
Senast: Equilibrium
·
D
Avel Hur länge är en hingst fertil? :crazy: jag har funderat att betäcka mitt sto.. hingsten jag funderar på är 22 år gamal.. Är han...
Svar
12
· Visningar
1 650
Senast: kicket
·
Avel I tex England går connemarahingstarna på både semin o naturligt under betäckningssäsongen. Jag tycker att det verkar väldigt bra för de...
Svar
1
· Visningar
600
·
Avel Kan man i en gynundersökning se om stoet verkar vara ok fertilt? Om det är lönt att ens försöka? Tänker på ett 16-årigt sto som aldrig...
Svar
6
· Visningar
2 204
Senast: pastejja
·
Avel Hur gör ni med betalning? Nu när jag letat hingst tycker jag det är lite olika, vissa tar språngavgift och sedan resten vid levande... 2
Svar
38
· Visningar
3 091
Senast: JSH
·
Avel brukar han nedärva stort eller litet? någon som har träffat/har en avkomma efter honom? hurdana är de i temperamentet osv? 2
Svar
32
· Visningar
3 173
Senast: ancan
·
B
Avel förstår inte riktigt detta.. om man har ett föl där man vet mammas och pappans stam, men man får inte ta med detta i passet eftersom att... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 506
Senast: Veronika
·
Avel Fick idag rådet av min veterinär att skilja av min minsting redan nu vid 4 månader (är 3,5 mån nu), känner mig mycket förvirrad hur jag... 2
Svar
34
· Visningar
3 698
Senast: gylle
·
E
Avel Har nyligt köpt mig ny häst och äntligen blev det en arab :love: Är intresserad av avel men har tyvärr dåliga kunskaper när det gäller...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Bewelinn
·
Avel Jag tänkte att vi skulle ha en tråd där man kan visa bild på de små liven med fölpäls och sen med deras "rätta" färg. "Före" (Den... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
12 968
Senast: Icca
·
Avel Vad skulle ni rekommendera för rp hingst till ett welshsto sek B 147cm hög. 98887p. e.Paddock Camargue-Snowdon Bligther Pappa 137cm... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 679
·
Avel vart kan man hitta det? Vet att det tidigare fanns en om man googlade honom men den verkar ha försvunnit...
Svar
2
· Visningar
1 647
Senast: Evergreen
·
T
Avel Jag undrar om man kan seminera/betäcka en häst och sedan ta den till en stor utomhustävling en månad efteråt? Finns det någon kunnig som...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: tirnanog
·
Avel I flera tidigare trådar har det diskuterats angående flera avelsförbund i Sverige. Här är ännu ett bevis på att det lönar sig att ha...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: elle12
·
D
Avel Nu tänkte jag att ni kunde få hjälpa mig med en liten lista med bra saker att ha hemma inför fölningen. Skriv ned allt som ni vill ha...
Svar
6
· Visningar
1 875
Senast: Jet
·
Avel Kan ston som ska föla stoppa/fördröja fölningen om hon inte känner att förutsättningarna passar henne? Exv. om det är skitväder el. om...
Svar
2
· Visningar
721
S
Avel Skulle ni betäcka ett sto utan stam om hon hade bra prestationer? Och vad räknas som bra i stådant fall? Vad skulle ett sådant föl få...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Görel
·
Avel Mitt sto e efter Samarant och mamma är st.pr.st Donna Colina. Hon är 11 månader nu och har växt jättejämt under hela sitt första år...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: A-K.Eng
·
Avel Jag sitter och kikar i en halvblodsstamtavla (se bild nedan), i vilken jag tror att det finns polskt påbrå. Någon som är bra på...
Svar
11
· Visningar
1 515
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka