Sv: Hingstägare
Nej jag brukar inte skylla på Icabutiken att Mjölken /Grädden är sur om JAG glömt ställa in den i kylen !
Däremot så har inte Icabutiken gjort sitt när man sålt SUR grädde och frågan är då Surnade grädden på vägen hem ??
Det borde vara i bägges intresse att grädden håller hela vägen till mitt kylskåp och ska jag betala fullt pris innan den nått dit ?
Och detta är med tanke på trådskaparen som skulle betala både språng och levande föl i samma paket ?!
Det är ju precis så det är!
Stoets ägare betalar för att få stoet betäckt eller seminerat med hingsten. När stoet har blivit dräktigt så HAR hingstägaren fullgjort sin del av affärsuppgörelsen precis på samma sätt som att Icabutiken har fullgjort sin del av affärsuppgörelsen när du har betalt mjölken du plockade med dig från kyldisken.
Brukar du skylla på affären ifall mjölken surnat för att du glömde ställa in den i kylskåpet? Eller går du tillbaka och kräver ett nytt möjlkpaket om du tappar det så det går sönder ute på parkeringsplatsen utanför affären? Nej, jag trodde inte det va?
Då ska du inte heller skylla ett eventuellt förlorat foster på att hingsthållaren inte tar sitt ansvar... Hingsthållaren HAR uppfyllt sin del.
För den som tycker det är för mycket pengar att gambla med finns fosterförsäkringar att teckna.
Själv är jag överlycklig bara mitt sto blir dräktigt, skulle gladeligen betala ännu mer om det fanns dräktighetsgarantier...
Nej jag brukar inte skylla på Icabutiken att Mjölken /Grädden är sur om JAG glömt ställa in den i kylen !
Däremot så har inte Icabutiken gjort sitt när man sålt SUR grädde och frågan är då Surnade grädden på vägen hem ??
Det borde vara i bägges intresse att grädden håller hela vägen till mitt kylskåp och ska jag betala fullt pris innan den nått dit ?
Och detta är med tanke på trådskaparen som skulle betala både språng och levande föl i samma paket ?!