Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur länge väntar ni, försöker själva, innan ni ringer veterinär? Man hör ju mer och mer om förlossningsfång...
Svar
13
· Visningar
8 463
Senast: Nafayette
·
Avel Nu har jag tagit två föl på mitt nuvarande sto. Stoet själv är en rejäl och riktigt stor, jag blev tillfrågad en gång vilken ras hon var...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: elle12
·
Avel Hur höga är era hingstar som är födda -05? Skriv gärna ut stammen!
Svar
16
· Visningar
978
Senast: ikaros227
·
Avel Någon som vet hur lång tid det tar att få svar från SLU på DNA test när det gäller härstammningskontroll?
Svar
11
· Visningar
1 348
Senast: DAngel
·
E
Avel Såg att det fanns en liknande tråd ang. Welsh, men blev sugen på att kolla vilka russ hingstar som är aktuella 2007. Skriv ned varför ni... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 393
Senast: lisa_trollet
·
T
Avel Om titeln var förvirrande kommer en förklaring här: ;) Jag har ett sto som själv är en "hoppindivid", har de flesta egenskaper som man...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Splittan
·
G
  • Låst
Avel Jag sitter här och funderar över sannolikheter och procent. Om man korsar två hästar med varsitt gulanlag, vad kan det då bli för färger...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: ameo
·
Avel Nytillskottet här fann sig väldigt snabbt tillrätta. Så snabbt att han efter 5 h låg och snarkade obekymrat i höet, och därinnan hade...
Svar
13
· Visningar
1 555
Senast: Abova
·
Avel Att de kan vara kraftigare än normalt vet jag, men håller dom även i sig längre? Typ är dubbelt så långa?? Börjar tro att mitt sto...
Svar
8
· Visningar
1 560
Senast: Antiqua
·
A
Avel Är det någon som varit där i helgen. Vilka fina hästar som måste ha visats. Enligt resultaten 18 dressyrdiplom och 19 hoppdiplom. En...
Svar
12
· Visningar
2 123
Senast: M_Q
·
Avel Jag har suttit och läst i en del gamla trådar om ridponnyavel och har dykt på en massa förkortningar på avelsföreningar. Vad står...
Svar
15
· Visningar
2 034
Senast: peråke
·
J
Avel Har fått några föl varje år under en del år men aldrig varit med om en fölning stående. Har någon av er råkat ut för det? Märren...
Svar
9
· Visningar
2 366
Senast: sorbisen
·
Avel Jag fick ett litet mysigt stoföl den 8 maj, men oj va kaxiga de kan vara. Hon är redan en mycket bestämd liten dam, och vill gärna...
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: Kharachi
·
W
Avel Då His Highness så tragiskt omkom, sitter jag och sliter mitt hår, vem jag ska "ersätta" honom med. Har tittat på Highcruiser, som har...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Lintrollet
·
C
Avel Hur och var ska man registrera en korsning (tjuvparning) mellan en Nordsvensk brukshingst (godkänd) och ett Kbl travar sto? Är det...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: ameo
·
H
Avel Hittade nyss en tråd där de diskuteras storlek på deras -05:or! Så jag tänkte starta en för tvååringarna. Har förvisso ingen egen... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
11 859
Senast: Scilla
·
Avel Hur ser han ut? Var finns han? Finns det någon sida där man kan söka på arabhingstar? Är jättetacksam för svar.
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Ayarab
·
Avel tidigare ikväll då jag tog in hästarna betedde sig ett av stona mycket konstigt. Hon tittade inte ens åt sin mat, hon brukar annars vara...
Svar
3
· Visningar
1 608
Senast: Deronia
·
Avel Är det någon som har en bra exteriörbild på honom, hittar bara hoppbilder! Berätta gärna allt ni vet om hingsten, temperament osv och...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: elle12
·
T
Avel köpte för två veckor sedan ett gammalt(21 år) shettis sto som sällskap till min valack. När jag var och tittade på henne så tyckte jag...
Svar
6
· Visningar
2 324
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka