Hur stora är 04-orna?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 147
  • Visningar Visningar 11 859
Sv: Hur stora är 04-orna?

mätte min häromdan, 173 cm, hingst fortfarande... Han e hannoveranare e Wind Dancer ue Abanos

Min är ju oxå bara 152 men han är ju korsning NF/hbl så han lär väl inte bli så stor.
Mysaan o jemeni: Vad är era småttingar för ras?

Min är PRE/Halvblod så hon borde bli ca 160cm.
Har växt mycket på brädden sista året! :bump:
Kan inte mäta henne just nu...
Tesora har varit så gullig att låna ut ett sto som jag kan rida på, så hon är tillfälligt "reklamerad" till pappa Fandanguillo och extra mormor Tesora.

Senast ändrad:

Mätte min idag och han var bara 159 i manke och 160 i rumpan :bump: :banana: Kanonskönt att han inte var större, eftersom det är en nordsvensk / shire korsning så risken finns att han kan bli hur stor som helst...

Har kanske skrivit i denna tråden innan, men jag mätte vår Akriboriavkomma idag, och ...peppar peppar, han har inte vuxit sedan i september, strax över 170 nu med...:banana:

Kanske han inte blir så mkt större då...om man vågar hoppas...

Mkt snygg just nu, och med ett otroligt trevligt temperament.

Jag mätte min nu och han är 161 i manken inte 162 som jag trott sen är han 164 i över rumpan.

I maj var han 154 cm så grabben har växt :)

Har kanske skrivit i denna tråden innan, men jag mätte vår Akriboriavkomma idag, och ...peppar peppar, han har inte vuxit sedan i september, strax över 170 nu med...:banana:
Kanske han inte blir så mkt större då...om man vågar hoppas...
Mkt snygg just nu, och med ett otroligt trevligt temperament.

Kom på att jag skulle lägga in en bild på honom...inte världens bästa, men man ser väl lite iallfall.
acke061103.jpg

Och givetvis är Maja med och vaktar...som vanligt:-)

Fick veta att min import är 155 cm, 2 år och 2 månader. Var också nya bilder på henne, och hon ser ut att vara i värsta växtfasen.. Inte allt för fager ;). Men inte så fantastiskt överbygd men en riktig tonåring!
Ulrika

mätte min häromdan, 173 cm, hingst fortfarande... Han e hannoveranare e Wind Dancer ue Abanos

Min 1åring är efter honom och är 168cm redan nu... Så han lämnar nog inte litet i alla fall, undrar föresten om inte jag har haft ett syskon (yngre) än din hos mig på lösdrift? Samma pappa och morfar i alla fall, svart och sto?

*kl*

Mätte min lilla häst och insåg att hon inte vuxit något alls bak sedan i juli och bara en cm fram vilket innebär att hon nu är 166 cm bak och 165 fram. TACKTACKTACK!!! :bow:

Kan ju förtydliga varför jag är så glad över detta... jag är 163 cm över havet och mamman till min lilla tjej är 176 cm. LIIITE stor för mig och mormor var 173 cm så att denna tös faktiskt håller sig under 170 cm (vilket hon SKA öra eftersom hon har breddat sig och ser rätt klar ut) är en mindre sensation för mig som uppfödare :angel:

Så här såg hon ut i augusti.
5684537.jpg

Mitt sto E: Hip Hop är ca 162 i manken och lite högre baktill, förväntar mig att hon blir strax över 165,kanske ngt högre.
Vad ger ni era unghästar för foder? jag ger hö,helhavre,betfor och lite Krafft Grund. Behöver de ha mer vitaminer etc för att växa bättre?

När kommer ni börja rida in era 04?
Hade tänkt att ta 'grov' inridningen nu till sommaren och sen låta henne stå ännu ett år till

Jag har börjat rida in min, satt på honom första gången strax innan jul o härom dagen skrittade jag honom själv på gårdsplanen..

jag har börjat rida in min -04 oxå, han har varit sadel och tränsvan länge. Har även hängt på honom sen han var 1 år. Satt på honom för ett par månader sen, skrittade honom för någon månad sen på gårdsplanen hemma.
Tänkte komma igång lite med honom nu och sen lämna iväg honom i februari/mars på "inridning". Sen får han vila en stund innan det är dags för 3-års test. OM vi nu får vara med.. han har grå papper. Annars så visar jag bara honom på sommarpremeringarna i stället!

Mätte honom häromveckan, han var då 157 cm fram och 158 cm bak. Har vuxit jämnt hela tiden.. räknar med att han ska bli ca 160 - 162 cm när han är klar!

Här är en bild.. Inte världens bästa bild direkt.. :o Smutsig om benen, oordning runt omkring, blöt på kroppen, spån i svansen.. men man ser ju iaf hur han ser ut! :smirk: :love:

IMG_0888.jpg

Min 04 är bara 154 cm å väldigt ädel..
Uppfödaren sa att hon skulle iaf bli 165 och ganska grov så man undrar om man har blivit lite "lurad".:confused:
Hur mycket brukar dom växa tills de blir tre?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka