Hur stora är 04-orna?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 147
  • Visningar Visningar 11 859
Sv: Hur stora är 04-orna?

Min 04:a är 146-147 o ca 151 bak. Korsning Hbl/NF. Mamman är 157 o pappan 140 så jag har ingen aning om hur stor han blir, hoppas dock på 155 +

Nu har han hunnit bli 152 fram och 156 bak så han bör ju bli 155+, enl. tattarmåttet ska han bli 166 men det tar jag med en STOR nypa salt :rofl:
DSC02590.jpg

Min -04 var 167 i sommras och har växt mer nu tror aldrig att han kommer att sluta växa....
Vad mycket gör ni med era tvååringar??

Min vallack som är född 20040428 är ca 162 i dag och uppfödare tippar att han blir ca 167-169. Så jag hoppas det stämmer.

chivas vg

fick visst inte med någon bild, hoppas jag lyckas nu:angel:

Vill bara tillägga då han kom i våras, så var han ett rikgtigt benrangel. Man har hämtat sig väldigt snabt både pskyisk och fysiskt där han i princip var helt ohanterad och gick på lösdrift med andra unghingstar. Så tycker han har tagit sig fint på denna korta tid.:p

KL
min 04 har knappt vuxit alls i sommar, är nu 155 cm....och är inte överbygd heller utan växer jämt...mamman är bara 159 men hennes andra avkommor är mellan 164-170.
nu är ju inte pappa så stor heller... Lambourghini. någon annan med föl efter honom som kan berätta om höjden?

knapplån

Min "liten" var inte så himlans liten när vi mätte han i torsdags 12/10 (han är född 8/6-04) ... Han mätte hela 161 (och jo de är stort enligt mej, det är den största 2åring vi fött upp).
Nu är han ju förvisso e Nactus (174 eller nåt va ?) och mamman är 165...

Tyvärr gör bilden honom inte rättvisa... Men men...

liten.jpg

Lambo själv var sen i sitt växande så ge inte upp hoppet ännu. Mina efter honom har alla blivit bland stonas största föl. Min egen 03:a efter honom var ca 157 som tvååring på hösten och 164 cm på treårstesten och växer fortfarande.

det låter ju positivt man började ju undra. jag hade en 04a tilll e Lambourghini som idag är 158, och en kompis har en 04 efter honom som är 155 med, så då tänkte vi att ham lämnar kanske smått , men det är kanske så att de växer långsamt och länge då! :D

Kan bara citera Elise när hon fick reda på hur stor min 03:a var. Oh och Lambo som växte så mycket mellan tre och fem!! Hur stor ska den bli?

Jag har en knabstruppertjej född 28/4-04 och hon var 163cm sist jag mätte. Hennes helsyskon har varit 165-175cm höga så jag kan gissa att hon växer lite till :)

Hej!

Mitt sto f.04 e:Lancier, är runt 163 fram å ngt högre bak(mamman är156cm:crazy: )

Mitt Lancier sto mättes i går, hon är nu 164 fram å 171 bak:crazy:

Jag måste ha odlat ett eiffeltorn:rofl:
Hoppas hon inte förblir en dragster bara:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka