Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det något som vet vart man kan hitta en filmsnutt på hingsten pablo e.pilot?? Är lite nyfiken på den hingsten :)
Svar
5
· Visningar
954
Senast: gullebarn
·
L
Avel skulle vara tacksam om ni som betäckt med zephyr kunde berätta lite om det. blev stoet snabbt dräktigt? hur är avkomman att hantera? hur...
Svar
7
· Visningar
1 319
Senast: Equiform
·
R
Avel Det här kanske låter som en underlig fråga, men ändå; Är det någon som vet om det finns "mitt första år"-böcker för föl? (Ni vet en...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: rulana_korsbar
·
Avel Har för mig att det finns en liknande tråd men hittar den inte. Ska åka iväg o hämta mitt sto som är konstaterat dräktig. Känns...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: sheerona
·
Avel Min förstföderska fick sitt föl i fredags kväll och redan då verkade hon ha väldigt lite mjölk och var svår att mjölka ur. Både för mig...
Svar
9
· Visningar
3 752
Senast: Corax
·
M
Avel Har ett 18 årigt ponnysto som har fått 4 föl, senaste fölet föddes för 3 år sedan. Alla fölningarna har varit problemfria så även...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: pepinopre
·
Avel Jag har då alltid fått höra att BEC-färgade hästar INTE kan få melanom pga de inte har tillräckligt med pigment. Men min har ändå... 2
Svar
30
· Visningar
3 349
Senast: swebec
·
Avel Har inte känt några rörelser i magen på mitt sto på några dagar. Kan ju vara så att jag har varit ute & känt på magen när den...
Svar
3
· Visningar
817
Avel Vad har ni för erfarenheter och åsikter om Etrusco och hans avkommor?
Svar
15
· Visningar
2 136
Senast: elle12
·
Avel Har betäckt ett låne sto med honom men skulle nu vilja ha era åsikter om denna hingst. Någon som fått något föl efter han? Hur blev...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Jessica.B.
·
Avel Vi håller på att köpa ett avelssto som vi avla på. Hon är dressyr häst (mbr) men en gansk ovandlig stam e: Pepe 747 ue: Santamoss xx... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Senast: Mabuse
·
Avel Var inne på min hingststationssida fö att kolla vad de tar ut för avgifter där. (Kommer troligen att betäcka i år eftersom min snälla...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Rodde
·
Avel Hur låter ni era föl vara ute?? När släpper ni dem på bete?? (allså dygnet runt) Hur gör ni om vädret är dåligt?? Motivera gärna...
Svar
3
· Visningar
1 246
Senast: Ramona
·
Avel Info? Casanova (e Cortez) och godkände Asterix har jag hittat. Era erfarenheter av den stofamiljen? /C - ni vet inte så insatt i...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Görel
·
C
Avel Ska man anse det normalt att det blir ett sår i slidan på stoet efter fölningen? Reagerade på att mitt sto sprang när hon kissade idag...
Svar
10
· Visningar
1 415
Senast: stommen
·
E
Avel Mitt sto har tiden ute i mitten på maj. Nu i helgen har magen "ramlat" ner och hennes juver är sprängfyllt, men inga proppar. Hon är...
Svar
9
· Visningar
2 307
Senast: eileen1
·
C
Avel Har kikat lite på stammen på min systers shetlandshingst. Funderar lite över varför han ser ut som han gör. Visad som 3-åring med 37 p...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: ameo
·
Avel Jag funderar just nu på hingst till mitt sto, och vill ha en typförbättrare och gångartshingst. Mitt sto är e Donnerfly och är lite tung...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: Sara-Ida
·
Avel En fråga bara, Kan man betäcka ett sto som har Cortez som morfar med en hingst som också har det? Eller blir det för mycket?
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: kicket
·
Avel En tysk? hingst tror jag det är. Någon som vet info om honom eller vart jag kan söka.
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: asan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V