Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Ska betäcka mitt sto men kan inte bestämma mig för vilken hingst. Funderar på Coleur Rubin, Contender eller möjligen någon svensk...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Fenestra
·
Avel Skulle vilja veta om någon känner till något om hingsten Cartusch? Har sökt på internet å kollat å det går ju läsa mkt om han men jag...
Svar
6
· Visningar
764
Senast: norpan85
·
Avel Jag ska kanske betäcka mitt NF sto till våren. Men jag är osäker på vilken hingst. Har funderat på Ängsgårdens izzy, Vermont eller...
Svar
16
· Visningar
1 664
Senast: Royal
·
Avel Vilka Donnerhall söner är i avel i Sverige idag? Vad vet ni om dem förutom bruksprovsresultat. Har ett arabiskt fullblodssto som jag...
Svar
8
· Visningar
1 266
Senast: kicket
·
Avel Hingst att betäcka mina shettisston med. Har varit o tittat på honom idag o konstaterat att han komletterar nog mina flickor väldigt...
Svar
1
· Visningar
580
Avel Har en connemaravalack 7år som kommer från Irland. Får ofta höra att han har fin exteriör och tänkte därför testa att åka på utställning...
Svar
11
· Visningar
1 265
Avel ... och besökare på detta avelsforum. PÅ förekommen anledning påminner jag om att DET ÄR INTE TILLÅTET ATT GÖRA REKLAM FÖR SIN HINGST...
Svar
13
· Visningar
1 851
Senast: ameo
·
C
Avel Vore tacksam för lite idéer och tips på en bra och komplett hingst till mitt sto. Har precis bestämt mig för att nog ska betäcka om och...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Cessan
·
S
Avel Hur gammalt kan ett sto vara för att få föl?
Svar
1
· Visningar
642
·
M
Avel Jag tycker den hingsten är så himla fin. Helt underbar. Någon som har bilder efter någon avkomma från honom och som kan berätta lite om...
Svar
9
· Visningar
1 436
Senast: sommerday
·
Avel Jag undrar hur Bernsteins avkommer är? Gång, temprament, hoppförmåga, osv. Berätta gärna om du har någon avkomma efter Bernstein. 2
Svar
33
· Visningar
3 627
Senast: MonteRose
·
Avel Har provat att montera upp ett par olika övervakningkameror vi haft hemma på prov och valt ut den bästa av dem. Men ljuset räcker ändå...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: dolphinsmile
·
Avel Kan man göra det utan att det är farligt för fostret? Med vad ska man avmaska i så fall och hur sent kan man göra det? 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 693
Senast: Katinkas
·
Avel Har hört att man kan dela sperman och få (nästan) ett garanterat sot eller hingstföl. Är det någon som gjort det? Någon som fåtty "fel...
Svar
14
· Visningar
1 441
Senast: wolken fee
·
S
Avel Hittar inget om denna hingst, vad har han gett vad har han gjort?
Svar
2
· Visningar
678
Senast: asan
·
Avel Vad är en färgväxlare?? Är färgväxlare en korrekt benämmning?? Och hur nedärvs det?? Gärna kort på färgväxlare!!
Svar
7
· Visningar
2 886
·
R
Avel Har en hingst som jag tänkt visa iår, nyss köpt och han blir 3iår. Är det nån speciell hingst visning som gäller då? Han har stam och... 2
Svar
23
· Visningar
4 009
·
O
Avel Jag har läst i en del fölböcker och i Ridsports Fölbilaga. De flesta verkar förespråka fölning utomhus av hygieniska skäl, för att... 2
Svar
21
· Visningar
1 658
Senast: OlleAtlas
·
Avel Vad tycker ni om den hingsten? Har ett kraftigare sto e Donnerfly som jag funderar på att betäcka. Hon behöver något som lättar upp och... 2
Svar
26
· Visningar
2 806
Senast: barbarella
·
C
Avel Jag har ett 19 årigt halvblodsto som jag vill betäcka. Men med vilken hingst? skulle verkligen behöva ert tyckande.:confused: Hon är...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: rostad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Valp 2025