Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur länge är det normalt att stoet krystar innan fölungen är ute?? Alla mina fölnigar har gått på cirka 10-15 min från det att man ser...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Sonic76
·
Avel Har ett nordsvenskt sto på 9 år som jag blivit lite sugen att ta föl på. Var helt emot det till en början och hade inte någon som helst...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: Grålly
·
Avel Hur länge har ni era föl ute om dagarna? Jag har ett knappt veckogammalt föl som nu när det har varit fint väder bortsett från de två...
Svar
15
· Visningar
3 072
Senast: kvasthulda
·
  • Låst
Avel Hej! Jag funderar och letar hingst åt ett sto. Hon har e: Pepe 747 u: Fullblod. Jag har funderat på många hingstar.. Men Quaterback...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: ameo
·
Avel Hur snabbt efter fölning sätter ni igång era ston? Vi har ett sto i stallet som fölade för snart 2 veckor sedan, hon är väldigt tunn...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: Mia_R
·
G
Avel Hej hej Jag har en fråga. Om jag lånar ett sto, betäcker henne och hon blir dräktig, hur blir det då med papprerna? Jag har lånat...
Svar
4
· Visningar
1 320
Senast: Masse
·
Avel Hur många gånger inseminerades era (maiden-)ston? Jag är lätt deprimerad då mitt sto inte blir dräktigt (har inseminerat två brunster...
Svar
12
· Visningar
2 254
Senast: majola
·
  • Låst
Avel Ja, tycker ni inte att det är dags att starta denna årliga tråd mitt i vinterkylan? Ser man på tråden om väntade föl så borde ju en del... 57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
107 644
Senast: ameo
·
Avel In med allt ni vet om honom och hans avkommor! Det står så mycket gott om honom i artiklar och annat..men jag vill veta alla "vanliga...
Svar
12
· Visningar
2 035
Senast: MrsScabtree
·
Avel Lägger tråden här, då detta gäller väldigt ungt föl. På vårt ena föl, då åtta dagar gammalt upptäcker jag ett lite svullet framknä. OBS...
Svar
7
· Visningar
1 768
Senast: Orkan
·
Avel Nu ligger årets exteriörtopp på connemarasällskapets hemsida. Intressant läsning kan man tycka. Det bevisar att avel inte är några... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 653
Senast: saila
·
Avel :confused: Hur vet man då när det är dax för betäckning? Vanligt att spruta igång ston? Hur funkar det? Har ett sto som jag ska betäcka... 2
Svar
20
· Visningar
4 326
Senast: martina
·
Å
Avel Hejsan1 Jag undrar om det finns någon där ute som vet något om fullblodshinsten Glacial xx? Vill veta allt som går att få tag i...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: EQL
·
Avel Jag söker information om hingsten Ralmé Z 679. Vad har han lämnat i svensk avel? Tävlingsmeriter? Finns det/har det funnits någon...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: majola
·
Avel Mitt sto har ju i sitt tidigare liv fått en avkomma med skäckhingsten Sambesi. Det blev en trevlig kille, men utan gröna papper. Om...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: pastejja
·
M
Avel Önskar få lite tips på lämplig hingst att betäcka mitt 13-åriga sto med. Stoet är efter Feliciano och har Elizar som morfar (hennes mor...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: barbarella
·
Avel Hej! En ponny jag känner har en brännmärkning jag inte kan hitta, finns det någon som kanske kan hjälpa oss? Det ser ut som en...
Svar
4
· Visningar
736
Senast: Lavinia
·
G
Avel Är det ngn här som betäckt med de i år? Finns ngn som har bilder och har fått föl med ngn av dessa hingstar i år? Maraton stoet gick...
Svar
9
· Visningar
1 410
Senast: misan1984
·
F
Avel Jag tänkte betäcka ett varmblod som jag har som ligger på 160 cm i mankhöjd. Hon är pigg och framåt, Ser ut som ett halvblod. Har...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Fridajgirl
·
Avel vad tror ni om ett sto efter concorde och flyinges qalle???stoet har ett trevligt temp.och ganska maffig typ med mycket hals. ett plus...
Svar
7
· Visningar
1 181
Senast: clubman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka