Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Avel Om man tittar på Hannoveranar verbandet i Tyskland har de alltid en anglo arab hingst tillförfogande för sina sto ägare, för att just...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: wolken fee
·
Avel Inatt fick vi ett lite stoföl efter att ha totalsenerat hela stallet från kvarkan till kl 23 .00. Det var visst det som stoet väntade på...
Svar
10
· Visningar
3 686
Senast: ancan
·
T
  • Låst
Avel Många trådar angående olika hingstar här på detta forum men ingen nämner Silvermoon? Varför? Såg en film och kan helt klart se var...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: ameo
·
R
Avel Jag har en arabvallack som blev 2 år i april. Nu när han fäller sin vinterpäls så har jag upptäckt en massa vita hår lägs sidan och...
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: Roadster
·
Avel Någon som vet hur de nedärver sig och vad som brukar vara utmärkande för ett Don fredrico / Painted black föl? Painted black är väl...
Svar
8
· Visningar
2 227
Senast: Evergreen
·
L
Avel Är det någon som kan berätta lite om New Balance, vad han passar till för ston, hur avkommorna har blivit, Allt av intresse. Skapade en...
Svar
6
· Visningar
4 199
Senast: Bennie
·
Avel Någon som vet något om denna hingst. Såg i nya hingstkalendern att han åter är i Sverige. Vet någon var han står? Temperament? All...
Svar
13
· Visningar
1 331
Senast: oz_joj
·
Avel Har kikat på typ poängen på de hästar som hittills har deltagit i bedömningarna i år. Hur kommer det sig att en häst som är 158-159 cm...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: cirkus
·
S
Avel Man läser ju ofta att stoet inte tillåter fölisen att dia. Men händer det att fölisen inte vill dia? Är det vanligt och hur sjutton gör...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: ghost
·
Avel Några hingstar som jag undrar över. Hur präglar dom sina avkommor? Vet att de alla är mkt fina hingsat, men vad är typiskt för var och...
Svar
17
· Visningar
4 591
·
C
Avel Hej har ett sto som blir 3 i juni, hon gick hela förra sommaren på bete med ston. Men har inte visat nån nämnvärd brunst kanske nån...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Mitrolle
·
G
Avel Hej tänkte fråga vad tycker ni om att betäcka en häst som haft spatt. En av mina stalltjejer ska betäcka sin häst , hon säger att den...
Svar
15
· Visningar
2 136
Senast: mizz_perfect
·
A
Avel Vill bara visa foton från min förra fölning 2005. Det blev en hel bildserie. Är det någon mer här som har några bra fölningsfoton att...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Welsh
·
R
Avel Nu har jag suttit uppe alldeles för sent för att det ska vara nyttigt och grunnat på lämpliga hingstar till mitt sto. Jag har...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Ridponnyfjanten
·
Avel är det vanligast att stona fölar ? Finns det någon som har koll på sådant..? De 3 som blivit födda här har kommit på förmiddagen...
Svar
10
· Visningar
2 347
C
Avel Är det någon som vet om det finns någon hingst efter Dito,som används i avel.Godkänd eller ej spelar ingen roll.Eller möjligvis med Dito...
Svar
5
· Visningar
1 651
Senast: Gabby_Ossi
·
Z
Avel Nu kanske detta är en konstig fråga, vet inte om det är såhär det brukar vara egentligen. Mitt sto har haft ett föl tidigare, och det...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Rotterö
·
I
Avel Mitt ena sto ska iväg på betäckning nu i maj och hingstägaren rekomenderade att jag cem testade henne? Är det vanligt att man gör det...
Svar
3
· Visningar
1 097
·
L
Avel Vi har ett moderlöst föl, hennes mamma fick vi avliva ca 10 timmar efter fölningen. Fölet hann få i sig råmjölk. Ett ponnysto har...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: majola
·
D
Avel Är det någon som vet var han finns / gör idag?
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka