Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Avel De är många som frågar samma sak men jag har verkligen ingen aning. Mitt sto ska semineras nu i vår, (hennes första "betäckning") Men...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: kem
·
Avel Min häst ska betäckas naturligt. Har era hästar blivit uppklippta innan? Dom veterinärer JAG har pratat med har varit oroliga att...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: tinafinis
·
Avel visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle ha.. men den fick duga. det är såhär att jag ska hålla ett tal om det här ämnet, och jag...
Svar
11
· Visningar
1 206
Senast: Mabuse
·
Avel Jag är i chock och det är allmänt kaos. Highness bröt benet igår när han skulle tappas. Veterinären fanns redan på plats med inget... 2 3
Svar
54
· Visningar
6 618
Senast: mimus
·
B
Avel Hej! Jag sköter ett föl och hans mamma och det är jättekul såklart:love: Men jag e lite orolig fölet har diarre och har haft det ett...
Svar
15
· Visningar
3 735
Senast: Jet
·
F
Avel Hej! Har en kompis som har varit iväg på långsemester som kom hem idag. Vi har spenderat hela dagen med att att prata om allt hon har...
Svar
3
· Visningar
1 728
Senast: poloplayer
·
Avel Är lite sugen på att köpa ett föl, som födds vilken dag som helst. (Om det blir en svart eller brun hingst) Vad tror ni ? Stoet är...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Mitrolle
·
N
Avel Hej! Jag behöver hjälp med en brännmärkning! Upptäckte det på ponnyn i dag! Det står NF och det skulle kunna vara en halvcirkel etc...
Svar
17
· Visningar
1 763
Senast: LaBelle
·
H
Avel mitt sto som ska föla i slutet av maj har fått jätte svullna ben. alla fyra är lika svullna. dom blev det för någon vecka sen.hon har...
Svar
2
· Visningar
740
·
Avel Vi har ju ett antal hingstägare här på forumet. Var köper ni namnbrickorna som man fäster i stonas grimmor?
Svar
18
· Visningar
2 019
·
Avel Ni som normalt har era ston skodda hur gör ni när de är högdräktiga och sen med litet ömtåligt föl i boxen ? Tar ni alltid av skorna...
Svar
7
· Visningar
2 629
Senast: Jet
·
Avel Jag vill betäcka mitt sto, det är inte alls säkert att det blir i år, men fundera och spåna kan man ju alltid göra! Jag vill jättegärna...
Svar
18
· Visningar
1 298
Senast: Syrran!
·
Avel Är det någon som har erfarenhet att avla på ett äldre sto? Upp till vilken ålder har ni betäckt ston? Hurdan är er erfarenhet av...
Svar
12
· Visningar
1 815
Senast: Ramona
·
F
Avel ja, vad ska jag betäcka mitt sto med, hon är helt underbar och har otroliga gångarter och hoppar som en gud men hon är lite nervig...
Svar
5
· Visningar
1 652
Senast: Flower_Power
·
Avel Är det någon som vet var man kan hitta bild/foto på gamla Kalmia från stofamilj 1? Finns det bilder i stamböckerna? Jag skulle så...
Svar
7
· Visningar
2 131
Senast: sidensvans
·
M
Avel Hur har dom QE hästarna ni träffat på vart? Känner ni till mödrenet på dom?
Svar
18
· Visningar
3 990
Senast: Emmsan
·
Avel Nu är de min tur att ha lite funderingar angående hingstar. stoet är e.looping-duell och 158 (om ens de) i mankhöjd. Hon rör sej...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: cirkus
·
Avel Mitt sto inseminerades sista gången i måndags och Ul:ades idag. Veterinären såg att hon släppt två ägg:crazy: . Blir lite nervös nu...
Svar
16
· Visningar
2 220
Senast: Ramona
·
Avel hjälp. vad ska jag göra? har ett russto efter fridhems jonatan som är diplomsto men har eksem, vill ta föl på henne eftersom hon har...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: LuckyJack
·
S
Avel Nu är jag i sto köpar tankar... Nån som kan något om denna familj? //Tina
Svar
9
· Visningar
1 653