Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Hej! Jag har ett halvblodssto som jag tävlar men jag börjar fundera på om hon har tröttnat:( Därför funderar jag på att betäcka henne...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Siekan
·
Avel Hejsan hoppsan alla goa glada bukevänner! Jag funderar på att betäcka med Tannenhof`s Cockpit. Jag undrar lite vad han går för, även om...
Svar
19
· Visningar
1 337
Senast: rostad
·
Avel Jag ska ta föl på mitt sto för första gången så ja håller på och letar hingst. Problemet e att hon avskyr att åka transport p.g.a en... 2
Svar
32
· Visningar
2 794
Senast: ponybreeder
·
Avel Jag har planer på att betäcka mitt fullblodssto med en halvblodshingst till nästa vår, men skulle vilja ha lite tips från er som är...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: QuickStar
·
Avel Jag har en 06-a som för närvarande går på hingstlösdrift och planen har hittills varit att kastrera honom till hösten/vintern, men nu...
Svar
7
· Visningar
815
Senast: Fredag
·
T
Avel Kan man se skilnad på selmhinnan på ett dräktigt sto å ett som ej är dräktigt? Å hur ser den ut isf?:confused:
Svar
1
· Visningar
669
Senast: jarnroos
·
Avel Har ju insett hur dålig jag är på det här med att bedömma exteriör på hästar och framförallt veta vad orden betyder... Och nu när jag...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: Madick
·
Avel Tyvärr tvingades ägarna till stoet som jag ridit och hoppat de senaste åren ta bort stoets första fölunge, pga av en missbildning i...
Svar
4
· Visningar
1 099
E
Avel Vad vet ni om honom? www.eklunda.com Blodslinjerna kan jag men jag vill gärna få info om tex exteriöra avvikelser, förärvning...
Svar
6
· Visningar
1 068
Senast: ecssory
·
V
Avel Hej! Jag har börjat fundera på att låta ta ett föl på mitt ponny sto efter det att jag fyllt 18 och inte kan tävla henne och ska få stor... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 978
Senast: Ullis
·
L
Avel Jag har ett NF sto som jag funderar på att betäcka. Har läst lite om NF stam men är inte så kunnig inom området. Min fråga är: Vad...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: lilla hoven
·
Avel Jag har en d-ponny korsning (new-forest/arab, 148 cm) som jag vill betäcka. Jag har funderat hit och dit, men har kommit så långt att...
Svar
4
· Visningar
977
Senast: ancan
·
Avel Har fått ett helt underbart litet stoföl i år och undrar om det är någon ide att åka på utställning med ett sådant föl, eller ska man...
Svar
13
· Visningar
1 963
Senast: Farrix
·
Avel Har bestämt att betäcka mitt 12 åriga sto e. Lebus ee. Lord ue. Raimondo uue. Lockruf Men jag fastnar bara för hingstar med... 2
Svar
28
· Visningar
2 236
Senast: Lillsillen
·
P
Avel Jag ultraljudade mitt sto i måndags då hon inte har visat några brunsttecken alls det här året (förutom en jättekort och svag brunst i...
Svar
9
· Visningar
3 901
Senast: Lillsillen
·
Avel Jag funderar lite smått på att betäcka om mitt sto som i år har fått en liten hingst. Hur går man tillväga? Hur reagerar föl och sto när...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: A-K.Eng
·
Avel Hur lång tid tog det innan ni hittade ett bra och vettigt avelssto? Vad hade ni för kriterier på stoet? Var hon tvungen att ha en... 2
Svar
35
· Visningar
2 759
Senast: abba
·
Avel På vilket dygn fölad erat sto?? Fick hon hingst eller sto föl?? Nyfiken.
Svar
3
· Visningar
844
Senast: Barabia
·
L
Avel Vilken ponnyhingst har du tänkt att betäcka med i år och varför? Själv har jag tänkt att betäcka mitt ridponnysto med antingen...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: ponybreeder
·
Avel En kompis till mig köpte en shettis i helgen, så söt. Hon var dock mager och bukig, protein brist sa jag men nu upptäckte vi att hon...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: Pallas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka