Hingstar i kalmar med omnejd?

Sv: Hingstar i kalmar med omnejd?

är det bara arab som är intressant eller funkar en quarter?

Quarter med naturlig betäckning, det tror jag är lite maxat på ett russto.

Och vad vore fördelarna med en quarter-russkorsning? Varför lämpar sig just dom två raserna att korsa, tycker du?

Arabhingstar finns både i Söderåkra, samt så finns det en i Ruda. Den i Ruda valde vi eftersom det var billigare och vi ej hade krav på nån toppenstam. Men båda är godkända.
Finns nog om du letar på Arabhästarnas hemsida..... den i Söderåkra kostade runt 7000,dock billigare om du har annan ras än arab. Den i Ruda kostade runt 4000,också billigare om duh ar en annan ras.
Vill du inte ha en renrasig arab med stam,finns det nån på Öland,Linda heter hon som har en hingst med arab i.....hon brukar lägga ut bilder och pris på Annonsdirekt och Hästnet....under rubriken hingstar.

Arabhingstar finns både i Söderåkra, samt så finns det en i Ruda. Den i Ruda valde vi eftersom det var billigare och vi ej hade krav på nån toppenstam. Men båda är godkända.
.

Men arabföreningen godkänner väl alla hingstar som avelsvärderats? Så att den är godkänd säger väl ingenting om hur bra den är?

Blir nog en russhingst ändå. Har hittat två bra hingstar som ja väljer mellan nu. Så de blir nog en liten ponnytravare till:):bump:

Finns nog om du letar på Arabhästarnas hemsida..... den i Söderåkra kostade runt 7000,dock billigare om du har annan ras än arab. Den i Ruda kostade runt 4000,också billigare om duh ar en annan ras.
Vill du inte ha en renrasig arab med stam,finns det nån på Öland,Linda heter hon som har en hingst med arab i.....hon brukar lägga ut bilder och pris på Annonsdirekt och Hästnet....under rubriken hingstar.

Jo henne känner ja lite grann. Var och tittade på ett föl hon hade till salu förra sommaren.

Lägger mig i lite.......Vitluvens Curbitz bor i Harmånger ...mellan sundsvall och Hudiksvall. Bott där kring 10 år nu.

Det är ångt dit för ditt sto

Sara

Hej ;)
Fredag och Masse

Nu pratar jag med moms vilket är dom pengarna det handlar om som hobbyryttare och det blir genast 25 % dyrare på allt som har betäckningen att göra ..

Så det skiljer mer än 2000 kr för en hobbyryttare att seminera mot att ta en hingst på Naturligt .

Mvh Mia

Ja, fast du kan ju inte räkna med att du inte behöver några veterinärundersökningar alls bara för att du väljer naturlig betäckning. Dels kan det ju vara så att stoet inte kommer i brunst som hon ska och man behöver kolla varför och kanske sätta igång henne och dels vill ganska många hingsthållare att stoet kollas med ultraljud (och ev. baktprov) innan första språnget så att hon inte har nn infektion som hon smittar ner hingsten med.
Sen är det ju bra om man kollar om hon blivit dräktig eller ej också.

Så om man har ett sto som krånglar är det inte säkert att det blir billigare med naturligt än med semin.

Du har ju en fin arab hingst i Nybro. Kommer ej på vad han heter. Kan det vara Jehad eller nått sånt kanske. Någon annan kanske vet. Sedan så har ui Ba Ba på öland med.

Ursäkta mig....fel av mig. Såg nu att Curbitz ska stå där i vår-sommar.

sorry

Ba-Ba är en mkt prisvärd hingst! Så om du skulle ändra dig så kika på honom! lycka till!

Jag var på stuteribesök i helgen norr om Kalmar och tittade på hingstar 4 ridponnyer och 1 halvblodshingst

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 089
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 159
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
12 022
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen... 2
Svar
34
· Visningar
5 338
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka