Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Om pappan är homozygot överförs de då till fölet eller hur är de där?
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: CillaW
·
J
Avel vet inte om jag lagt denna tråden rätt, visste inte riktigt var den passade bäst! men i alla fall, hur ser färgen apelkastad ut? är det... 2
Svar
31
· Visningar
8 912
Senast: jupiter-judex
·
Avel Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips och förslag på hingst till mitt 3-årssto e: Casir Ask-Lobster-Landesfurst-Allegro. Hon är... 2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: barbarella
·
Avel Jag har länge klurat på vad RÄa, RÄb, RÄc, RÄ I, RÄ II, RÄ III, SS I och SS II står för när man tittar lite längre bak i stamtavlorna...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: Pazuzu
·
Avel Lite nyfiken på er som har fått föl och ska få föl, vad kommer fölet ha kostat då det kommer ut? Specificera gärna kostnaderna lite löst... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 415
Senast: Tilla
·
T
Avel Finns det någon i svergie som säljer detta fortfarande?? eller måste man köpa utomlans?? Skulle vilja ha tag på detta,då jag bor i...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: Tilla
·
J
Avel Hur är era avkommor efter Dionysos ? Extriör,temp,gång och färg ?
Svar
19
· Visningar
2 328
Senast: rostad
·
Avel Vem kan det vara som maria hade som sin häst två år sedan som avlades med?
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Pegija1
·
P
  • Låst
Avel Kan ingenting om avel men ska nu troligtvis betäcka mitt sto med Couleur Rubin. Hur gör man :crazy:
Svar
1
· Visningar
661
Senast: ameo
·
Avel från HE. LP fanns med på tänkbara kandidaterlistan när jag funderade på hingst.A är också fin men för gammal för stoet. Nu har jag ju...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: annalisa
·
L
Avel hur blir hans avkommor? vet inte så mycket om honom. men han verkar trevlig. skicka gärna en bild och berätta hur din avkomma efter...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: lucia_97
·
Avel En lite okunnig fråga kanske men när härstamningen skrivs ut skrivs det ofta ut en massa namn med bara bindestreck emellan. Det...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Kirre
·
Avel Kan ni inte lägga ut bilder på era dräktiga ston? Här är en bild på Alicija som skall föla runt den 12-15e mars... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
18 325
Senast: Kirre
·
Avel Hur ser man lättas att fölet skimmlar? Förutom typiska skimmelringar?
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Angels_fall_first
·
C
Avel Hittade en länk till en avelssida för svenska halvblod och fick massor av information om stoet jag har, som jag inte visste. :)...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: crux_ansata
·
Avel Nu måste ni hjälpa en korkad Fröken_Skåne... Om jag fattat det hela rätt så kan man inte få en korsningshingst som godkändhingst? Om...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Mia_R
·
T
Avel Det pågår ju en diskussion angående PRE i ett annat forum. Det är delade åsikter om deras gångarter. PRE är ju tydligen känd för att ha... 2
Svar
22
· Visningar
4 910
Senast: Miiico
·
Avel Någon som vet något om hingstarna Brierdene Toryn och Synod Casanova?? Någon som vet hur avkommor blivit?? :bump:
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: ior
·
I
Avel Hej! Jag har ett sto som ska föla i juli, är det någon mening att betäcka om henne i år eller är det bättre att vänta ett år? Om man ska...
Svar
19
· Visningar
1 441
Senast: ameo
·
N
Avel någon som vet någon fin arab hingst? skulle gärna vilja ha någon med lite renare steg runt kalmar trakterna. stoet är en polsk arab:)
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Ida_79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?