Exteriörtoppen connemara

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 653
Sv: Exteriörtoppen connemara

Om LR ger fler överhöjdare än de andra connemarahingstarna så köper jag ditt svar???:D Är dom stora?
Att hingstarna har tävlande avkommor utomlands betyder inte nåt för hur dom klarar sig på prestationstoppen. Där räknas % av antal tävlande av antal registrerade avkommor i Sverige (eller?) så det blir lika för alla. Så jag tycker fortfarande inte att % placerade tävlingsponnyer är så imponerande om man nu ska lyssna på hur folk delar upp i aveln i sk prestationshingstar och andra hingstar som råkar vara väldigt vackra - också. Är inte prestationshingst snart en lite överanvänd etikett på hingstar som inte är så vackra men går LA?

Om LR ger fler överhöjdare än de andra connemarahingstarna så köper jag ditt svar???:D Är dom stora?
Att hingstarna har tävlande avkommor utomlands betyder inte nåt för hur dom klarar sig på prestationstoppen. Där räknas % av antal tävlande av antal registrerade avkommor i Sverige (eller?) så det blir lika för alla. Så jag tycker fortfarande inte att % placerade tävlingsponnyer är så imponerande om man nu ska lyssna på hur folk delar upp i aveln i sk prestationshingstar och andra hingstar som råkar vara väldigt vackra - också. Är inte prestationshingst snart en lite överanvänd etikett på hingstar som inte är så vackra men går LA?

Jag vet inte om han ger fler än de andra men ägaren rabblade upp en hel massa på Scandinavium. Jag trodde inte att det fanns mer än kanske ett par stycken innan det. Har ingen koll på hut stora de är. Kanske tävlar de tom bland stora hästar?

Håller med om att en hingst som gått LA inte borde kallas prestationshingst.

Är det nån här som har sett någon ny prestationstopp?

Synd. Det hade varit roligt att se den nya. Vet du när den är klar?

Synd. Det hade varit roligt att se den nya. Vet du när den är klar?

Nej. Men de hade med kvatitetsbedömningsstoppen i Hingstkatalogen. Kan skriva inte den sen ikväll om jag hinner. Lofty Roderic o Hagens O'Chief låg högst av nu levande connemarahingstar allround o hopp, tror Rollsen låg i topp på dressyr.

Kul att de gamla gossarna Rolls Royce och O´Chief håller sig framme år efter år.
Hur väl stämmer det överens med den övriga tävlingsstatistiken? Är det så att många av dom som visas på kvalitetsbedömningen sen sätts i avel osv och därför tar lång tid innan dom påverkar hela prestationslistan. Roderik är väl ändå ganska ung i det här sammanhanget?

Hur går det med exterilörtoppen. Är det nån som vet om det kommer nån snart?

Liknande trådar

Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt... 2 3
Svar
55
· Visningar
15 532
Senast: Korven
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 990
Senast: supercassie
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 867
Senast: Fetaost
·
Avel Jag har funderat lite på det här med semin bland ponnyerna. Hur kommer det sig att det har slagit igenom så stort hos ridponnyerna men... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 944
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka