Vad krävs för att få en shettishingst godkänd för avel??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rockbitz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 4 009
Sv: Vad krävs för att få en shettishingst godkänd för avel??

Jättesöt ponny, men han ser ut o vara uttåad både fram o bak eller så är det bara bilderna som ljuger
Bra fråga..
Tog fram ett protokoll ifrån då han var åring. Det står "Harmoniskt benad, outvecklad skank" hur man kan vara harmoniskt benad, vet jag inte.

hej. ja den Gula är efter han och även den andra ponnyn oxå, en är 3 en är 1 iår.

Harmoniskt benad skulle jag nog tolka ungefär samma som "benad för sin storlek" och att där inte är några jättestora avvikelser.

I övrigt är det omöjligt att göra en rättvis bedömning utifrån en bild. Men om bilderna är rättvisande så säjer min "magkänsla" att det nog är tveksamt om han räcker till för godkännande. Det med tanke på hans föräldrars meriter också... Härstamningen är ju en av sakerna som vägs in vid avelsvärdering.
Men han ser jättesöt ut och jag blir bara glad om jag gjort fel bedömning av läget! Han kanske är bättre än min magkänsla påstår - den har ju haft fel förr :angel: :p

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 464
Avel Funderar på att avla på mitt lilla shettissto. Dock är jag totalt grön när det gäller shettishingstar. Så vilka skulle vara lämpliga...
Svar
17
· Visningar
2 196
Avel Vi hämtar vårt underverk senare i sommar, och jag är lite nyfiken på vad det är för ngt vår kille har bakåt i sin stam. Är det ett...
Svar
16
· Visningar
1 337
Senast: via
·
Avel Jaha ena damen står skadad och är det så allvarligt/långdraget som jag tror så blir det nog en ny betäckning iår. Sitter här och... 2
Svar
33
· Visningar
3 101
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka