Inomhus eller utomhus

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare OlleAtlas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 658
Sv: Inomhus eller utomhus

Låter ni dem gå ensamma ute, eller med någon annan?

OA mer och mer förvirrad

Det var en lång tråd för ett kort tag sedan om riskerna med att låta ett sto föla med fler hästar i hagen. De allra flesta var överens om att låta stoet föla själv och sedan vänta 2-3 veckor på hopsläpp för att minimera risk för fölnappning, ihjälsparkningar etc.

Sv: Inomhus eller utomhus

Jag är också skraj för det. Samtidigt tror jag inte riktigt att mitt sto kan gå helt själv. Men valacken hon går med har varit med om födslar förr. Och var hur snäll som helst. Men om jag märker att mitt sto ska föla kommer jag att ta ut de andra.

OA

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 360
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 130
Senast: machafuko
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8... 2
Svar
29
· Visningar
13 686
Senast: ISABEL
·
Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan... 2
Svar
24
· Visningar
3 388
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka