Highlander

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sassiball
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 806
Sv: Highlander

Jag tror jag vill välja en hingst som ev köpare känner till, eftersom jag har råkat utför det fenomenet förr att ha en riktigt fin fölunge med en i Sverige okänd fader= svårsåld.

Jo, det klart. Vad sägs om Laurentio? Eller Sandro Hit? Han passar väldigt bra med Donnerhall.

Jo, det klart. Vad sägs om Laurentio? Eller Sandro Hit? Han passar väldigt bra med Donnerhall.

Jag var i kontakt med Ängagården och de rekommenderade Highcruser eller hur det nu stavas... Annars har de ju Laurentio me, men var finns Sandro hit?

Av de hingstarna som varit uppe i tråden tror jag absolut mest på Highlander! Han bör förälda med sin stam med både kombinationen trakhener/fullblod. Tror att det blir super att lägga på ett sto med Donnerhall-blod! Kontakta Flyinge så kan de säkert skicka dvd till dig om du inte har möjlighet att se honom live.

Don Laurie håller jag verkligen med om att han var en riktig besvikelse på briks. Han förväntat mig mycket mer av en häst med den stammen. Tror också att det kan bli lite för mycket av det god Donnerhall-blodet med honom.

Här är det tvära kast mellan hingstarna. Satt just och läste om Hermes. Någon som har någon erfarenhet av den hingsten? Tycker den verkar passa mitt sto,frågan är väl om fölet efter honom blir lättsålt. Jag tycker hingsten verkar trevlig men det är ju ingen flashig hingst.

Har sett flera av hans föl,kanon fina!!Han behöver lite större ston.

/b

Hermes har dessutom ett mkt bra benställ!!!

/b

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 037
Senast: Kajsalisa
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka