Hingst hjälp!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rostad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 5 178
Sv: Hingst hjälp!

....hmmm vad häde? måste varit mina små fingrar som skrev fel för hjärnan tänkte rätt. - tack :O)

Jag skulle nog trots allt fundera två gånger innan jag la Don Primero på henne.
Han har lämnat helt fantastiska avkommor och var ev kandidat till mitt sto i år, men han lämnar ibland lite raka och tråkiga halsar, även om avkommorna rör sig helt fantastiskt.

Synd att inte Silvano är kvar, han hade passat henne tror jag.
Halsen gör inte mig något, då jag har en annan häst med fullblods hals.

Fidertanz (är e Fidermark ue Ravallo)han gjorde mkt bra ifrån sig även i hoppn vid sitt brukspr,8,19.(jag är importör av hans sperma men detta är fakta)

/b

Har funderat på Fidertranz. Men har varit lite tveksam vet igentligen inte varför. Men han är ett allternativ.

Det är den ju inte. Stoet har tävlar Svår B:1 dressyr med plac. Hennes hals är en riktig fullblods hals. Även min egna häst som går St: G har en redig fullblods hals. Av vad jag har sett så gillar jag han inte, men det är svårt att säga. Har ej sett hur han rör sig. Men modelen av hingsten gillar jag inte. Inte alls min typ. Vissa kanske tycker att han är fin, men det är så olika. Gillar inte Rambo heller, tycker att han är lite utav den gammla typen. Förlåt, för att jag är så svår.. Jag är mycket bestämd om vad jag tycker om och inte tycker om. :crazy: Det kan inte vara lätt att hitta hingst åt mig.

Men vad säger ni om Hotline?

Men du menar att halsansättningen inte spelar ngn roll för dressyrhästen? Det låter väldigt märkligt tycker jag. Alla fullblod har ju inte dåliga halsansättningar (San Quintero, exempelvis), dina kanske har bra halsar?

Jag skulle nog vilja hävda att halsansättningen har betydelse. Jag skulle aldrig medvetet avla fram en dressyrhäst med dålig halsansättning (främst låg, då. Bred gör väl mindre för ridbarheten).

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 916
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör... 2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 012
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 275
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Valp 2025