Svensk hingst till Felicianosto?!?!?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fenestra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 3 177
Sv: Svensk hingst till Felicianosto?!?!?

Det var nog ett svar på en fråga tidigare i tråden där det frågades om mödernert var svenskt, Bellini var svensk..
U

I och med mitt försvunna inlägg, kanske någon nu som läser, vet vad Lambourghini har presterat?

tack för alla svar!! L låter högintressant! Någon som vet hur marknaden ser ut för hans barn? Finns det något intresse eller är de bara "poppishingstar" som gäller?
Tanken är ju givetvis att behålla men man vet ju aldrig....

I och med mitt försvunna inlägg, kanske någon nu som läser, vet vad Lambourghini har presterat?

Vad jag har hört ryktas så är han på väg ut på tävlingsbanorna men inte kommit ut än pga diverse omständigheter ( tror han skadade sig, men vill ha det osagt). Tror Masse har koll, annars har de ju det på stationen ;)
U

Nu kan jag nog hjälpa till lite bättre än förra gången.. :angel:

Fölmönstringen 2005 fick ett hingstföl efter han 8 7 8 8 9 9 = 49.
samt ett sto föl 8 8 8 8 8 8=48

Senast ändrad:

ahaaa... ok ... tack!
ska gå in och kika på lite mer siffror!
Någon annan som känner till hans resultat?

OT OT OT

Är det Fille på din avatar eller är det din "bebis" som är far upp i dan??

/Timsetim, som ber om ursäkt för trådstöld

Det stämmer att det är Fille! Bilden är tagen efter hingsttåget på Strömsholm då jag ägnade mig åt lite idoldyrkan:love:

Jag ska själv använda Lambourghini till mitt sto i år Jag tycker att han är en intressant hingst som verkar vara en dubelltalang, så det ska bli intressant att se vad det blir!

Var inte Bellini svensk???

Visst var han svensk, precis som morfar, mormorsfar, mormorsmorfar osv, Lambourghini har åtta led svenskfödda hingstar innan det dyker upp en import i antavlan.
Jag räknar alltså bara pappa - morfar osv.

Trodde faktiskt inte att det fanns utrymme för missförstånd i det jag skrev;)

Det var jag som inte läste citatet du svarade på:o

Vad har du för stam på ditt sto... vet att du skrivit det i ngnannan tråd men kommer inte ihåg vilken!:O)

Mitt sto är e Ceylon - Columbus (DH 216) - Lusty (ej kval e Condor OLH 488) - Abglanz-Sohn

Inget Utrillo, inte ens Largo eller Humanist!:)

................................

Senast ändrad av en moderator:

Det var som sjutton! Hur har de lyckats med det!:) Vi kanske skulle se om vi inte skulle testa L... Har ngn en länk som ngn skulle kunna pm:a mig??? Med lite fler bilder på honom??
Skulle vara hemskt tacksam!
Hur är det med temperamentet på honom och hans avkommor?..
( Jag har en tvåårig dotter och en 11 årig son som båda springer i stallet... Killen har nu utnämt sig själv till den som ska ta hand om in och utsläpp av tjejen här hemma:) Givetvis är jag med och han bär hjälm. Hon är snäll men han är "liten")

Dansk mamma, polsk morfar, fransk mormorsfarfar, tysk mormorsmorfar:D

Fördelen är förstås att jag kan välja rätt fritt bland de hingstar som finns på den svenska marknaden, jag undviker bara Jovial.

Ska fixa det du vill ha via pm!

Lambourgini är numera utlånad till en av våra landslagsryttare för att tävla i hoppning. Han har tyvärr haft oturen att dra på sig minder skador under de senaste åren som gjort att han inte kunnat komma ut på tävlingbanorna så som det var tänkt. Bland annat så fastnade han i ett fönster galler och sedan fick han ett sömstick alltså inget direkt allvarligt men ändå.
Kan säga att i år så har te av hans avkommor som jag själv känner till (har fött upp två av dem) gjort följande resultat på treårs:
1. Klass II dressyr och hoppdiplom
2. Klass II dressyr och klass I hoppning
3. Klass I derssyr och klass I hoppning
Jag äger ingen av dem själv längre och har inte heller sett själva visningarna men häst nummer två lär ha varit för dåligt förberedd och kunde haft bättre resultat med "riktigt" träning och framför allt visning. Enligt verkligt kunnigt hästfolk som både sett ägarens förberedelser och själva visningen.

En sak till om man har ett som hingstägaren tycker bra sto så finns möjlighet att få Bellini på fryst. Så även om han är död sedan länge finns möjligheten att använda honom i avel.

Senast ändrad:

Liknande trådar

P
Avel Funderar lite på att betäcka mitt sto. Vill gärna ha lite tips på passande hingstar. Lite om stoet. e: Artist ue: Robin z -... 2
Svar
35
· Visningar
3 144
Senast: Prestige_
·
Avel Ja vad tror ni om det? Det är bestämt till 99% men vad tror ni? Hon är som sagt e :Feliciano-Robin Z-Nebraska-Iran. Bedömd med 78887... 2
Svar
29
· Visningar
2 766
Senast: Fenestra
·
Avel Som jag tidigare skrivit så blir det med största sannolikhet HdH till vårt sto. Men både jag och min sambo är eniga om att vi måste... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 004
Senast: shady
·
Avel Hade nån tråd i höstas men har inte kommit fram till så mkt ang hingstval till mitt sto i år. Så nu vill jag ha nya tankar och idéer... 2
Svar
22
· Visningar
2 857
Senast: rebeckasff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V