Sv: Sack 907

Jag har bara sett bild från hingstkatalogen (gammal) på honom, finns det någon som har fler bilder och kanske lite info om tävlingsmeriter(sedan exporten). Provat att googla men hittar inget efter han lämnat Sverige. Vem äger/rider honom?
U

**puttar upp lite diskret**
Har insett att Sack nog skulle vara "en perfekt matchning" till mitt sto till nästa år, och det hade varit guld att veta om det gick att lösa..
U

har bilder på mitt Sack sto f 00 under tråden Dionysos.
Hon har ett underbart temp,stor och taktfast gång och är 166 cm.
Fin fin extriör 46 p
Ue är Arlekin-Haakon (trak på mödenet)

Det verkar inte som det finns någon som kan hjälpa mig med "the perfect match" till mitt sto.. Attan.. Då finns ju förhoppningen att Saigon (om han löser licens nästa år) ska kunna göra jobbet, men med hans siffror från bruks är jag lite tveksam: 99777, och lite sur är jag för att Swift är morfar. Inget fel på hingsten, men han känns lite halvfel om jag kollar stammen i förhållande till mitt sto.

http://www.svenskahalvblodshingstar.se/saigon1034_information.htm

Någon som sett hingsten live? Har han bättre gångarter än 77 ( nu menar jag innan de rids fram av skicklig ryttare), kan ju vara att han var spänd på bruks, eller hur tolkar ni siffrorna?
På andra ställlen är ju siffrorna betydligt mycket bättre:
Gång: 7810
Testryttare dressyr: 99

U

Jag har en kompis som har en valack efter Sack. Han är jättetrevlig och otroligt lättlärd och arbetsvillig. Han är utbildad medelsvår dressyr, men ej startad medelsvår ännu. De har hittils tävlat tom. La dressyr, samt 1,10 hoppning.

:love: Här är en bild på min 4 åring efter Saigon. Mycket trevlig och snäll med underbara steg! :love:

46133_1179344534.jpg

49520_1179340434.jpg

Så vacker!! =)​

Har även en fin bild på Sack som jag hittade på nätet för ett tag sedan.

45849_1178649872.jpg

Och här är även en bild på Saigon.

52874_1178650249.jpg

Tyvärr kan jag inte se något av det, men är mycket nyfiken..
U

Oj nu ser jag också att det inte går :crazy:

skickar länken till min bilddagbok så kan du kolla i den.. http://dodgy.bilddagboken.se/

datumen är till vänster och du ska klicka på den 8:e maj så finns det 3 bilder där.. Klicka på dem så förstoras de.. Har även fler bilder på min häst under andra datum.. :)

Det var ju intressant. Saigon var mycket vackrare än jag trott. Sandro ser ju trevlig ut, vad är det för möderne på honom?
U

Han är undan Bockia xx och hans morfar Glasial xx

Han har underbara steg och hans psyke är det bästa och kan stå och kela i timmar.. Men tyvärr så är saigons avkommor sena i utvecklingen så deras riktigt fina steg brukar inte komma förns de är runt 5 år..

Intressant. Nu är ju inte mitt sto ett ädelt fullblodssto utan ett maffigt halvblodssto. Kan man se Saigon som en förädlare, eller hur ser typiska Saigonavkommor ut? Lite synd att han lämnar sena avkommor, mitt sto var inte heller färdig i tid..
U

Vad jag vet så är se sociala och trevliga, högbenta och ädla med bra gångarter. Min har en riktigt rund och fin galopp jag älskar den och hans skritt och också redan jätte bra men traven blir väl antagligen bättre senare eftersom han är bara 4 år ännu men jag själv tycker att hans trav är riktigt fin redan nu.

Arbetsvillig är han och inte riktigt nöjd förns han har fått arbeta ordentligt.

På den här sidan finner du lite information om honom..

http://www.svenskahalvblodshingstar.se/saigon1034_information.htm :d

De avkommor jag har sett har tydligt förädlats jämfört med sina mammor och blivit riktigt snygga extreriört (bedömda med 9or).

Tack för era svar. Stoet mitt har ganska bra typ faktiskt, mne det hade inte gjort något om avkomman blev lite mer modern. Roligt att avkommorna ser lovande ut! :)

U

Nu har jag lyckats lägga in en liten video på mitt sto e.Sack. Tyvärr blev kvaliten sämre än jag hoppats.

Hon är inte alls mkt riden när detta filmades i höstas.

Två kända tränare har sagt följande om henne.
Den ena tycker att hon har tre bra gångarter och är mkt elastisk.
Den andra tycker att hon har mkt bra skritt & trav och en grand prix galopp, men ingen galopp som man får höga poäng i unghästklasser med. Den senare tycker även att hon är lite "blond".

Min vecko-tränare och jag kan till viss del hålla med om att hon är lite blond, hon tycker att det räcker med att vara snygg, varför måste man ta i också. Hon är fantastisk flott fram, kanske inte lika bra bak. Och hon har mkt lätt för att länga sig, svårare att samla i trav, ej i galopp. Otroligt lätt hanterlig.

Hon har ett supermöderne, så allt positivt kan inte tillskrivas Sack.

http://s79.photobucket.com/albums/j139/poff_2006/?action=view&current=Jawaavtravning.flv

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
914
Senast: ildiko
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus... 2
Svar
24
· Visningar
891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka