Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
  • Låst
Avel igår träffade jag en pre uppfödare som haft halvblod i 25 år, hon har nu helt gått över på pre hästar. jag skulle vilja ha lite...
Svar
10
· Visningar
1 815
Senast: ameo
·
Avel Väntar just nu på hästambulansen för vidare transport till Ultuna... :cry: De ringde från stallet för 1 timme sedan att mitt nyfölade... 13 14 15
Svar
286
· Visningar
37 226
Senast: LSandro
·
F
Avel Mitt sto tokbrunstade v. 16. Jag räknade 21 dagar o kom fram till att jag kör iväg med henne på torsdagen helgen innan, den veckan hon...
Svar
19
· Visningar
2 360
Senast: kicket
·
Avel Hej Jag undrar om någon av er har använt er av kalciumstickor för att lättare att se när det är dags för fölning?! Ni so´m har gjort...
Svar
7
· Visningar
1 354
Senast: _Moatje_
·
L
Avel Tror nog denna tråden hamnar rätt Undrar varför det blir sånt tjafs när det gäller korsnings avel med PRE ??? Jag menar i dom...
Svar
15
· Visningar
1 568
Senast: caballus
·
P
Avel Hade bestämt mig för att försöka med ett helsyskon men har nu fått höra av stationen att Rosevelt åker nästa vecka så jag velade för...
Svar
13
· Visningar
1 612
Senast: Lotta68
·
Avel Hörde av min hovslagare att Robin Z har nån slags smitta eller liknande i sperman, som kan göra att stoet får problem med benen resten...
Svar
17
· Visningar
1 949
Senast: Netika
·
Avel Har via hemsidan kontaktat dem flertalet gånger ang ett sto men får aldrig svar. Någon som har en e-mailadress man kan försöka med...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: elle12
·
A
Avel Ja, vad säger denna stammen om hur hästen skulle vara i skallen? Ska titta på just en sån här valack, och bra att veta. Vet att den är...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Lottiz
·
M
Avel hej alla avelsmänniskor! har aldrig varit direkt intresserad av avel för och har därför väldigt dåligt med kunskaper. har ett fint...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: ElinS
·
W
Avel Vallack och dräktigt sto??? Måste ha ett snabbt svar, snälla hjälp mig!! Jag har ett sto som ska föla när som helst. Hon går...
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: corzette
·
Avel Lämnade mitt sto E Uttini på stationen i måndags. Då kollade de henna och hon hade ett stort fint ägg, men var iunte i brunst. Jag som... 2
Svar
23
· Visningar
2 340
Senast: skaraborg
·
Avel Finns nån bra sida där man kan följa fölets utveckling? Eller åtminstone några "delar" av... tacksam för tips
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Indyhope
·
S
Avel är nyfiken på om det är många som tagit fram föl här i Sverige mellan arab och lusitano eller PRE? Hur har ditt resultat blivit och...
Svar
8
· Visningar
2 438
Senast: Amk
·
Avel Fick erbjudane om att låna min kompis sto att ta föl på,stå för betäckningen osv,och fölet är mitt sedan om ca 1 år då. Frågan är för...
Svar
11
· Visningar
1 793
Senast: Görel
·
Avel är missöjd med sin seminstation eller hingsthållare som har hingst på fribetäckning? Skriv gärna men lämna inte ut station eller några...
Svar
17
· Visningar
1 397
Senast: ancan
·
Avel Har en gammal haflinger hemma. 17 år Han kom i vintras och hade massor med päls. Nu när han fäller så ser jag en antydan till stämpel... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 574
Senast: Eldfuxen
·
T
Avel Är fortfarande sugen på en Cardento häst kan inte låta bli att kolla på alla hästar med Cardento som fader, men har ännu inte funnit...
Svar
16
· Visningar
1 432
Senast: tashinajess
·
T
Avel Jag e så j.....a trött på alla stoägare som klankar ner på hingstar/na. Tror ni ärligt talat att hingsten /arna kan uträtta underverk... 2
Svar
20
· Visningar
2 216
Senast: Aladdin
·
Avel Startar en egen tråd här på avel om mitt sto och hennes föl som inte är helt OK efter förlossningen. Gjorde några inlägg i tråden "Föl... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 108
Senast: Indyhope
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka