Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel ASVHs årsbok 2006 damp ned i brevlådan, i år fanns även de ston som stamboksfördes förra året med - ett bra initiativ. Nu till frågan -...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Cat_and_rat
·
Avel Ja åren går så fort just nu och snart är min tjej 3 år=) (Hon blir bara 1 i sommar=)) Men tänkte börja fundera lite på val av hingst...
Svar
9
· Visningar
1 140
Senast: MaRomer
·
V
Avel Mitt fjordsto ska föla för första gången. Hon är enormt stor och har stora juver och har även fått råmjölk. Är det någon som kan ge... 2
Svar
30
· Visningar
2 515
Senast: varbergs_elin
·
Y
Avel En snabb fråga. Om det står att hästen verkar med färsk "sperma" menas det att man måste komma till seminstation där hingsten står...
Svar
4
· Visningar
1 614
Senast: Klinga
·
Avel bild på ditt sto plus hingsten inga påhopp ang val osv kanske kan ni säga vad ni tror om sto resp hingst passar ihop...
Svar
7
· Visningar
1 274
Q
Avel Har i tidigare trådar skrivit om att betäcka mitt sto e. HillsDouble-Magari-Maraton. Tanken var att jag skulle gjort det -06 men vissa... 2
Svar
22
· Visningar
3 958
Senast: Krisse
·
I
Avel Lillshettisen sprutade genomskinnlig mjölk som värsta mjölkkon innan idag när jag kände på juvret, och underifrån ser det ut så här...
Svar
5
· Visningar
1 557
Senast: Flying High
·
Avel som nedärver relativt stort, med en bra, relativt luftig och bogfri trav & en bra stark rygg. vad finns det för några? Mitt sto står... 2
Svar
37
· Visningar
3 162
Senast: cikoria
·
Avel mycket bekymmer med dräktigheter och fölningar? Nu tänker jag på året 06/07. Allvarligt så känns det som att jag får höra mer än... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 956
Senast: My64
·
M
Avel Det finns säkert flera trådar om Camaro M och hingstval. Men jag har ett sto som kommer att börja brunsta nästa vecka och jag sitter...
Svar
15
· Visningar
4 770
Senast: ancan
·
Avel Tycker det är ovanligt många ston som fölar på dagtid i år. För det ska de väl "egentligen" inte göra (men säg det till dem ;) :angel... 2
Svar
27
· Visningar
1 846
Senast: Maria_D
·
P
Avel -någon som vet var jag kan hitta en bra exteriörbild av honom? -någon som vet vad han nedärver för typ och temperament? :d 2
Svar
24
· Visningar
2 222
Senast: FT_ryttare
·
C
Avel Okej, nu är det så här att en tjej i den klubben jag rider har en häst som inte är hennes egen. Ägaren försökte ta föl på henne förra...
Svar
19
· Visningar
1 606
Senast: rockbitz
·
M
Avel Någon som har erfarenhet av att kastrera äldre hingstar? Vilken ålder va dom i och hur påverkade det deras beteende och ridmässigt...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: ElinS
·
Avel Köpte 2 st 2 åriga travston från uppfödaren(ur ett konkursbo) för 3 månader sedan. De har gått på utedrift & ätit upp sig i väntan på...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: BitterAss
·
S
Avel Har fått reda på att ett av stona här hemma har haft ett föl för ett par år sedan där förlossningen var knepig, hovarna kom knepigt så...
Svar
8
· Visningar
1 508
·
Avel Hur stor risk är det att vet kan missa en fosterblåsa vid första ultraljudet?
Svar
19
· Visningar
3 001
·
E
Avel Någon som har erfarenhet av gomspalt på halvblodsföl? Tacksam om jag slipper beskrivningar om vad det är. Det jag är intresserad av är...
Svar
13
· Visningar
2 322
Senast: kladruby
·
Avel Har nu tre ston som jag testat i olika intervaller. Kan tillägga att antikroppshalten sjunker mycket snabbt och att talesättet "gult...
Svar
13
· Visningar
5 257
Senast: fruma
·
C
Avel Hej, alla har fått värsta I-landproblemet... Seminstationen jag har åkt till vill jag inte åka till eftersom de har varit extremt... 2
Svar
37
· Visningar
3 977
Senast: Flying High
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer