Hur vet du att hon inte var stressad? Det kanske var 15 ston efter dig, hästflock som skulle flyttas, vetrinären ska iväg till något mer ställe.
Jaha från 11 till 19, det är 8 timmar... När jag jobbade på seminstation började jag kvart över 6 och slutade vid 22 en bra dag, sen kunde det vara fölningar mitt i natten, någon häst som kom eller skulle åka med lastbil osv Våran veterinär hade koll på alla fölningar och det var ett antal dagar hon hade varit uppe hela natten för fölningar och dessutom koll på frysmärrar. Kom det folk under fikarasten eller lunchen fick de finna sig i att ingen av oss var särskilt engagerade, stuterichefen hade ofta lite mer ork än vi andra.... Men när det kom hästägare som krävde än det ena än det andra och stog och frågade saker och stoppade upp "flödet" ja då blev det irreterat, vi kunde ha hämtat ston ifrån deras fölungar och det var bråttom osv.
Och hur mycket kunskaper har dina bekanta? Hur många ston har de seminerat? Det är nämligen helt normalt, men det förs in i journalen för att man ska ha koll på det på 16 dagar.
Ja det är konstigt att halvblodshingstar helt plötsligt tar uppehåll pga tävlingar, vi hade travare som tävlade varje vecka och fixade till det med tömningar, ibland fick man "låna in sig" på någon annans stuteri, ibland fick man tömma kl 5 på morgonen för att hinna, men aldrig några uppehåll.