Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Hur gör ni med era högdräktiga ston? Sätter ni på Switch trots att det är ett giftigt preparat. Jag har beslutat att vänta tills efter...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: athena
·
A
Avel I tisdags morse föddes ett litet hingstföl hos oss. Han kunde inte bajsa så vi fick ge honom Microlax efter 6h, vi märkte sedan ännu...
Svar
14
· Visningar
3 236
Senast: Neje
·
S
Avel Igårnatt föddes vårt föl. Jag upplever att höger bakben inte är som det ska. Rörelsestörningen sitter ända uppe pricis i maghöjd på...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: solbacka1
·
Avel Är det någon som har betäckt med cardento i år? Vad kostar han? Hur gick allt tillväga då han inte längre är stationerad i Sverige? Är...
Svar
5
· Visningar
1 252
Senast: Stall lilla heda
·
Avel Låter ni sto + föl gå själva i hagen eller släpper ni ihop dem med den övriga flocken. Jag har ett dominant halvblod sto med föl...
Svar
5
· Visningar
1 765
Senast: Girasol
·
A
Avel jag vet att chock dog för några år sedan, men finns det någon godkännd son till honom?
Svar
3
· Visningar
804
Senast: carinaso
·
C
Avel Hej! Är det någon som vet hur det har gått på Riksutställningen för 3 åriga ston på Strömsholm idag? Försökt leta efter resultat på...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Hysterisk
·
Avel Hvor mange dager bør et føll være for å tåle en transport på 4-5 timer?? Og hvordan transporterer dere hoppa og føllet(det er en...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: THELA
·
Avel Jag letar häst nu pga att jag måste avliva mitt Maistic sto. Jag ha varit o tittat på två st hästar idag o ha lite funderingar på...
Svar
12
· Visningar
1 211
Senast: Dilli_Blue
·
Avel Fbldonnan tycks vara en sån där 'brunsta i princip heela tiden'-märr. Haft en sån förr, men då kunde jag så mkt mindre så då...
Svar
12
· Visningar
1 333
Senast: ascha
·
E
Avel hjälp mig jag hittar inte jag blir totalförvirrad. Vill veta vart de är fölvisningar i år, känner mig ganska dum när jag inte hittar:p...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: esparenza
·
Avel Eller heter det gulekropp? Hur långt är det till brunst då?
Svar
5
· Visningar
5 106
Senast: lillamy73
·
E
Avel Om en arabhingst på ett år erhåller 84,0 poäng på utställning, räknas det som bra? Vad är maxpoäng? Är totalt novis vad gäller detta... 2
Svar
33
· Visningar
3 286
Senast: Benjamin Syrsa
·
Avel Jag skickade i väg mitt sto på betäckning och enligt uppgift var hon betäckt 15 och 17 juni, sedan brunstade hon om och betäcktes om vid...
Svar
4
· Visningar
1 819
Senast: Månsane
·
D
Avel Vad kan det blir för färg på detta ponnyföl som en kompis fick igår. Pappa är isabell och mamma gulbrun. Fölungen är fuxfärgad med...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: annalisa
·
C
Avel Skulle gärna vilja veta mer om dessa två hingstar. Jag vet att Majim är hos en kille i småland. Så berätta gärna vad han gjort... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 010
Senast: Azyke
·
F
Avel Hur gammal får stoet vara för att bli mamma första gången utan att riskerna ska öka pga åldern?
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Lone
·
M
Avel Jag har planerat (ända sen hon föddes!) att min 2-åring ska betäckas nästa år (och vad jag längtat tills hon blir 3!). Har hela tiden...
Svar
7
· Visningar
1 619
Senast: M_Q
·
Avel har ett ungsto som är efter etic(brunskimmel men har dock aldrig sett honom) och undan ett mörkbrunt(nästan svart sto) och min pålle är...
Svar
11
· Visningar
1 734
Senast: lillamy73
·
Avel Är mkt sugen på att köpa ett föl i år. Vad ska man kolla på ? Alla föl är ju underbart söta, men jag vill ju ha en bra dressyrhäst om...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: Stall lilla heda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka