Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Tänkte dela med mig av på en sammanställning de siffror på ben som har delats ut under årets treårstester. 7 st 9.or delades ut... 2
Svar
32
· Visningar
2 527
Senast: Supermoose
·
Avel det har blivit lite ändrade planer hos mig! Har ett sto som jag har haft utlånat på foder för träning/tävling, tanken var att hon skulle...
Svar
4
· Visningar
1 064
Senast: Emsan
·
R
Avel Kvalen till unghäst-VM i dressyr blev en glad nyhet för oss som gillar svenskstammade hästar. Impuls vann 5 åringarnas kval. Ploppis...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: pastejja
·
T
Avel Just nu snurrar det bara i skallen!! FIGARO, NOBEL eller BOURBON?? Kör förmodligen ner till Gränsbo imorn och vet inte vem jag skall...
Svar
16
· Visningar
1 234
Senast: -Tingeling-
·
S
Avel Min bekant har köpt ett fint Quarterhingstföl. Hon bokade det redan då den var en vecka gammal. Detta var i april. Nu hade hon fått mail...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Skydark
·
A
Avel Vet ej om tråden ligger rätt men flytta den annars. tack :) Vad betyder detta: SPR I(1?) 130 53%/ VW DR. 99 29% EX 75 G80 SPR...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: KickiH
·
Avel Är det någon som kan tipsa mig om hingst till mitt Welsh Mountain sto? Hon är efter Verdrefawr Owain och undan Chessi morfar är Pontus...
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: Ela
·
E
Avel Hur upplever ni som kommit i kontakt med de hästarna dem? Temprament? Är det någon som vet var han är stationerad just nu? Planerar...
Svar
5
· Visningar
1 035
Senast: Elemmírë
·
T
Avel Hej! Mitt sto fölade för en vecka sedan. Jag har skiljt henne och fölet varje dag och longerat för att hon skulle tömma ut livmodern...
Svar
15
· Visningar
1 672
Senast: Welsh
·
Avel Ja som rubriken säger, är det någon som vet hingstar som ger lite större avkommor? Har ett sto på 160 och skulle gärna vilja ha en... 2
Svar
33
· Visningar
3 489
Senast: majamia
·
L
Avel Är det nån som har lust att förklara vad blup är? Håller inte på så mkt med avel men tycker att det är jätteintressant:bow:
Svar
1
· Visningar
809
Senast: malinsky
·
E
Avel Jag upptäckte ikväll att min nyss fyllda tvååring har vita hår spridda över hela kroppen, jag misstänker alltså starkt att hon har tänkt... 2
Svar
21
· Visningar
2 090
Senast: emindy
·
Avel Det är inte meningen att detta forum ska användas som nyhetssida för redovisning av våra avelshingstars tävlingsresultat, oavsett om de...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: ameo
·
Avel Är det nån som har koll på ifall prostaglandinhämmande läkemedel påverkar brunst och ägglossning och i så fall hur? Är det lönt att...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: ancan
·
U
Avel Hej! Skulle vilja ha lite hjälp.. mitt sto har gått över 3 veckor idag, tidigare fölning för 2 år sedan gick hon oxå 3 veckor över... 2
Svar
33
· Visningar
2 718
Senast: Ramona
·
Avel Jag funderar på att ta föl på mitt sto för första gången nu i år. Mitt problem är att mitt sto är väldigt skarpt i psyket så därför... 2
Svar
35
· Visningar
5 881
Senast: majamia
·
Avel Mitt Akriboristo fick hoppdpl och blev klass 1 i dressyr på 3-årstestet.Har bestämt mig för att betäcka henne.Jag är dressyr- inriktad...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: LECH
·
W
Avel Irändsk sporthäst = Irish sporthorse, någon som är insatta i denna typ av häst? För vad jag förstår är det ingen egen ras utan en...
Svar
2
· Visningar
6 396
Senast: walkyria
·
Avel Vad har ni för förslag till ett Eighty Eight Keys sto? Hon är riktigt rejäl - 170cm hög, drar 155cm i täcke Är helt korrekt i sina...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: QuickStar
·
Avel Någon som kan berätta lite om ovanstående hingst? Vet bara att han är tysk och vacker :d
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: borsalino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Ridskoleryttare