Hopphingstar med bra temperament

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lahtel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 5 881
Sv: Hopphingstar med bra temperament

Där ser man! Landor S är själv inte särskilt stor och jag har inte sett några jätteavkommor till honom och då har jag sett många.

Min e Landor S har ganska stor mamma men var bara 1,63 på 3-årstestet och 1,67 som 5-åring. Avel är ett lotteri...

Jag har inte sett Hip Hop själv men många här tycker ju Feliciano för att han har bra ridbarhet. Själv har jag ridit ett par avkommor till Electro och de har haft en fantastiskt bra ridbarhet.

Ok då är jag med.Du vill ha en ngt lugnare och mer ridbar häst.Trodde du syftade även på stalltemperament.;) :D

De Marwinavkommor jag sett har dock haft allt annat än coolt o stabilt temprament.. :crazy:

Jaså? och jag som bara träffat coola, trevliga dito. Haft en själv också och när jag hade henne tll salu ringde många och var intresserade för att de tyckte att alla M hästar hade så bra huvud.

okej :) va bra! jag har väl haft otur då..

Jag betäckte mitt något skarpa fullblodssto med Cart dÓr och lugnare avkomma får man nog leta efter, hur snäll och cool som helst.
Carland tycker jag verkar vara en väldigt trevlig herre också, nu har man ju inte sett några avkommor ännu men de kommer ju i vår. :)

Cortus!! Han är som en stor hundvalp och vill helst sitta i din ficka och gosa. Passar dessutom bra ihop med fullblod samt att han är väldigt allsidig, har jätte fins steg och har väldigt bra ridbarhet. Fast han är kanske för stor? Annars kan jag rekommendera Cuper som också lämnar väldigt trevlig avkommer.

Jag skulle föreslå Acacio. jag känner tre avkommor till honom på nära håll och sen har jag haft lite koll på statistik och han ger ju framförallt hoppavkommor, men även många gångartsdiplom (och det kan ju inte vara ett minus!) Dessutom är de avkommor jag känner väl oerhört trevliga i skallen (en av dem har en krokodilmamma, men är ändå väldigt bra i temperamentet). Ingen av dem är någon bjässe. En är tom ponny - men den har å andra sidan ponnymamma.

Chess kan ju med vara ett bra alternativ! han är väldigt vettig i skallen och är ju undan samma sto som feliciano!

Vi har en Emmerton unge undan ett mkt skarpt fullblodssto, mkt trevlig unge och betydligt lugnare och tryggare än det trygga halvblodsstoets unge. Nu finns ju inte Emmerton i Sverige längre men jag funderar då på Empire i stället.

Last Liberty är väl också känd för att lämna trevliga avkommor.

Hur många månader är det nu ett sto går dräcktig?? har tyvärr glömt

jag har oxå träffat på trevliga avkommor efter honom. bla den på min avatar.. :)

Har själv ett mkt skarpt hoppsto med super teknik och hopphuvud, men mkt svårriden och knepig att samarbeta med. Hon är betäckt med Qalle och väntas föla om sju veckor. Fick flera oberoende tips av mkt erfarna uppfördare som rekomenderade honom pga det fina psyket. Med mitt sto ville jag även säkra upp med bra gångarter, vilket du inte verkar behöva i samma utsträckning. Annars skulle jag rekomendera något med Irco Marco blodet ex. Fille, Hip Hop el. Fetcher. Har själv en unghäst med Irco Marco blodet på fullblod som är en klippa, var bara att sitta upp och rida in och hon är extremt samarbetsvillig!

Lycka till!

Looping 876. Toppresultat på BP i DK e.Lancer som gått svår H och fått Elit ee.Landgraf I som förmodligen inte behöver ngn presentation.

Viktigast av allt han nedärver superpsyke:d .

Som många andra tidigare skulle jag också vilja rekomendera Feliciano.
Fetcher N Är inget tokigt alternativ heller, eftersom även Cortez är känd för att lämna god ridbarhet.
Har bra erfarenheter av Accacio också, men om du är orolig för storleken är nog Fille bättre.

Majim G är en hingst med bra temperament. Supersnäll och okomplicerad. Han står på naturlig betäckning 1 ½ mil norr om Kalmar. Om jag inte miss fel så kostar han 1500 i språng och 4500 levande föl + moms. Jag har lämnat ett sto där för 3 veckor sedan. Håller tummarna.:idea:

Liknande trådar

Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har... 2
Svar
29
· Visningar
3 615
Senast: cirkus
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör... 2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Jate Volim
·
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp i letandet efter hingst åt vårat sto. Det är första gången jag själv ska ta föl, men hon har haft...
Svar
3
· Visningar
1 340
Senast: valvis
·
Avel Jag har lite funderingar inför ev betäckning 2016 - gäller att vara ute i god tid... ;-) Stoet är f 2010, med stammen Don...
Svar
17
· Visningar
4 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Bilköp och hundbur

Hästrelaterat

Tillbaka