Hingst som ger stora avkommor?

Sv: Hingst som ger stora avkommor?

Du kan gå in här http://www.ihbc.se/app/servlet/ShowRid44ny och välja rangordningskriterium: Mankhöjd. Siffran betyder hur många cm över medel hingstens avkommor är. OBS! Detta bygger enbart på avkommor visade på 3-års och kvalitet. Men det ger en vägledning.

Intressant sida!

Till alla: jättetacksam för svaren! :)

Pastejja: ingen aning om hur stor hennes mamma var eller hennes föräldrar. Hon är helt okänd.
Har kikat lite på Majim G och han var väldans fin! Vet du var han står och priser..?
Kameran är nog bra, det är bara jag som inte har förstått mej på den än..! :crazy: :D

Hon har haft föl innan, om det skulle hjälpa. Hon blev tjuvbetäckt när hon var 2 ½ år.

Ja det finns ju en seminstation mellan Sollebrunn och Alingsås (tror jag att det är), Ljungstorp.
Jag var där 2002 och då hade de Pomme Royal där (Aerline H också! :d ), och jag tror att de hade naturlig betäckning med honom.

ingen aning om hur stor hennes mamma var eller hennes föräldrar. Hon är helt okänd.

Men jag vet! Frejas mamma hette Maria och var ca 150-155 cm. Liten och nätt travarmodell. Jättefin!:love: Och gudasnäll! Men det har ju inte med storleken att göra...;)

Majim G står på västkusten, tror jag. Vi har haft två mycket fina avkommor efter hnom, som både rör sig bra och hoppar bra. De har även varit mycket bra i modellen och lite högre i mankhöjd! Nactus har jag inte bar erferenheter ifrån och dessutom sett flera mindre avkommor... Lycka till!!

Men jag vet! Frejas mamma hette Maria och var ca 150-155 cm. Liten och nätt travarmodell. Jättefin!:love: Och gudasnäll! Men det har ju inte med storleken att göra...;)

Du kanske vet vad det var för stam på mamman? Det är ju alltid spännande med lite stam :). Framför allt om man ska avla, även om det inte är helt rätt ras, så kan det säga en hel del.
Ulrika

Önskar du att få en dressyr eller hoppinriktad avkomma?

Majim G står 1½ mil norr om Kalmar, på Björne. Han äår gudasnäll och super mysig. Multitalang dessutom, rids utav en 16 årig kille. Han är på naturlig betäckning, kostar 1500 språng och 4500 levande föl om ja minns rätt. Har lämnat ett sto där nu på betäckning. Håller tummarna.

Jodå, jag har gått i samma skola som honom i 2 år, han går/gick i klassen över mig. Tog studenten nyss ;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 093
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
978
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 036
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka