Mitt sto har gått över 3 veckor idag.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare U-Two
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 2 718
Sv: Mitt sto har gått över 3 veckor idag.

Ha ha, så bra, då fölar min om två dagar ;-)

Vi människor går ju också ofta "över tiden"

/Jeanette

jag kan nog känna miog lugn mitt sto är en tunn tjej så folk som inte vet hur hon ser ut tror att hon inte är högdräktig.Spännande att se brukar ni ha erfarenhet om hästen ligger ner och brummar men inte svettas?

ja man vet ju hur man känner sig:banana:

Om man tittar på resultatet från tråden där vi skrev vilket dygn fölen föddes så låg medelvärdet för ston på 335 dygn och för hingstar på 337 dygn här på buke. Men man ser också ganska tydligt att det inte är direkt ovanligt med föl uppåt 350 dygn...

Diagram

Jodå, det kan jag ordna. Hur stor hade du tänkt dig i så fall? Dock skall påpekas att statistiken bara bygger på ungefär 150 föl.

Det är ngt fel på länken:crazy:

En bild som täcker större delen av skärmen vore toppen. Det är svårt att läsa i den storleken som är nu.

Förlåt förlåt ... nu har hon fölat.
å datorn pajat...
Det blev ett stoföl på dag 361.
:)
Allt gick jätte bra!!
Tack för alla som har svarat..
Hon fyllde ut juvret samma dag! det sa bara poff!
Atck igen!:banana:

Det är nog inte mellan raserna i sej, utan helt enkelt på hur de har räknat medel.
Som moiran skriver i tråden så ligger Bukes medel på födda stoföl på 335 dagar och hingstföl på 337 dagar.
Det liknar mer de engelska måtten på 340 dagar än de svenska på 330 dagar.

Jag tror att man i Sverige satt ett tidigare datum för att folk ska börja vaka tidigare. Men så har vi en helt annan hästhållning på våra avelsston i Sverige än vad man har i England, Irland mm.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 885
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 507
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: ryujaneiro
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 158
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fettisdagen
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Årets skattebesked

Hund, Katt, Andra Djur