Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Jag sitter just nu med lite funderingar om att nästa år låna ett sto för att ta föl på. Är det någon som har gjort det? Fick ni tag på...
Svar
13
· Visningar
1 213
Senast: Fenella
·
  • Låst
Avel Läste med intresse och viss skepticism om er som pendlade era ston i höstas för att få veta om det skulle bli hingst- eller stoföl...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: simpan
·
Avel Vad är det för hingst? Vad kännetecknar hans avkommor?
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Pazuzu
·
Avel i södra Sverige som är en typförbättrare? Stoet är lågställt, den "omoderna" typen, e. Arram-Besk. Hennes bästa gångart är galoppen. Jag... 2
Svar
35
· Visningar
3 844
Senast: MissCrazy
·
Avel Med olika uppfödare och ägare, hur gör man då? Läste att ägaren till stoet automatiskt blir uppfödare och ägare, måste man då i...
Svar
3
· Visningar
1 337
Senast: Rumpnissen
·
S
Avel Mitt sto har Calimero som morfar, men hittar ingen info om denna hingst. Nån som vet nått?? Tackar!
Svar
5
· Visningar
2 832
Senast: sita
·
T
Avel Fick höra av min dressyrtränare att 3 åringarnar får dålig poäng om de upplevs omusklad på 3 årstesten. Har själv en 3 åring som jag...
Svar
11
· Visningar
1 541
Senast: Olinda
·
I
  • Låst
Avel Mitt lilla shettissto har nu börjat fylla på med mjölk. Det droppar lite när man trycker lite lätt på spenarna :) Vet ju tyvärr inte...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: ameo
·
B
Avel Hejsan, ny här. Jag har nu fått veta att mitt dräktiga sto som jag köpte dräktigt från tyskland i höstas väntar tvillingar. En kompis... 2
Svar
39
· Visningar
4 125
Senast: sheerona
·
M
Avel (Ligger frågan i rätt tråd?) :confused: Snälla, jag ber er verkligen. Jag förstår inte ett sk*t och jag hittar verkligen ingenting...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: Netted
·
Avel Vill höra lite spontana kommentarer om den här stammen :) Everest - Jasper - Krevad - Hartung
Svar
9
· Visningar
791
Senast: MissOnly
·
M
Avel Ytterligare en välja hingst tråd. Har ett sto jag funderar på att betäcka. Ev i år, men troligast nästa år, då jag vill vara i god...
Svar
17
· Visningar
1 932
Senast: Pazuzu
·
Avel jaha då var det igång..nervöst som sjutton!!:eek: igår var vi och ultraljudade och hon fick en spruta för att sätta igång brunsten. på...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: clubman
·
M
Avel Det står ju på många hingstar att de har hög ridbarhet, men vad grundas det egentligen på? Vad avgör om en häst har hög ridbarhet...
Svar
9
· Visningar
2 717
Senast: Bubbla
·
H
Avel Vad passar till ett sto med den stammen? Swift är pappa, Vivaldi är morfar. Ska man satsa på gångart eller hopp med den härstamnings-...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Cyllene
·
K
Avel Jag undrar hur många hingstar som godkäns varje år i Sverige och vad som krävs för att få en hingst godkänd eller avelsvärderad? Hur går...
Svar
17
· Visningar
1 723
Senast: cirkus
·
Avel Jag vet ju att det finns X antal otroligt kunniga avelsmänniskor här! Jag behöver hjälp! Jag har delvis följt svensk hbl-avel i ca... 2
Svar
25
· Visningar
2 480
Senast: Cyllene
·
T
Avel Har någon betäckt nordsvensk & varmblod? Hur blev avkomman isåfall?Berätta lite, nyfiken bara :)
Svar
9
· Visningar
897
Senast: Görel
·
F
Avel Var iväg med mitt sto igår, o skulle kolla på 16 dygnet. Hon var inte dräktig o där var inga ägg att seminera, jag såg att där fanns...
Svar
10
· Visningar
6 429
Senast: Sar
·
K
Avel När väljer ni att kastrera era hingstar? Varför kastrerar ni dom just då? :idea:
Svar
9
· Visningar
984
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Födda -21