Majim G & Elmshorn 887

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Covetous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 6 010
Sv: Majim G & Elmshorn 887

vill bara lägga in att en 6-åring efter Majim gick nolla i både 1.20 och 1.30 i unghästklasser uppe i Gävle! Var inte där själv men såg tydligen mkt bra ut!

Sv: Majim G & Elmshorn 887

Hej! Nu vill jag vara med och lägga mig i lite också. Jag har en 4-åring efter Majim G som är helt otrolig. Jag hade honom under våren 2006 och red in och visade honom på treårstestet, och köpte honom sedan i december 2006 av uppfödaren då jag hade bestämt mig att det här var en häst för mig. Han har bra gångarter och hoppar fantastiskt. Han är lättlärd, jättesnäll att hantera, helt cool att rida ut på, snäll att sko, lasta, ja, jag vet inte vad jag mer kan begära. Han är lagom framåt, ingen hetsig eller stark häst, mjuk att rida. Jag har tagit det ganska lugnt med honom så har endast startat två hoppclearrounder änsålänge på 80 och 90cm och det har inte varit ett enda problem, utan han hoppar glatt och tvekar inte inför något. Så till hösten tänkte jag komma igång med det riktiga tävlandet.

Men å andra sidan har min häst en helbror också som är ett år äldre och honom har det varit mer problem med, han är lite lynnig och har svårt för andra hästar. Men han är också lättriden dock något stark.

Det är mina erfarenheter av Majim G avkommor. Vill någon se bilder eller filmer på honom så är ni välkomna att höra av er.

/CarCar

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 905
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 398
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 261
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Ridskoleryttare