Majim G & Elmshorn 887

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Covetous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 6 010
Sv: Majim G & Elmshorn 887

Är du allvarlig??

Är det inte viktigare med ridbarhet till exempel? Det skulle jag tänka på om jag hade ditt sto... :smirk:

Vaddå? Vad kan du om mitt sto? :crazy:
Ridbarheten är såklart också viktig, men färgen är ju med viktig. Faktiskt!

Om jag står framför två hästar som är exakt lika mycket utbildade. Den ena är brun och den andra är fux, så tar jag fuxen av den enkla anledningen att den tilltalar mig mest. Så tänker jag, förstår ni? På dressyrbanan är skönheten på hästen minst lika viktig som ridbarheten.

Jag hade valt den bruna ;). MEN jag skulle inte välja bort en hingst för att den råkar vara fux.. Känns som färgen på pälsen är minst viktig i sammanhanget..
U

Det är inte min häst. Det är dock en arab och de är fina i alla färger! ;)

Hmm.. alla friska, välmående och korrekta hästar är vackra i alla färger! Sedan är en del vackrare än andra, och även om jag tycker att skimmel är den färgen som tilltalar mig minst, så tycker jag att Matiné är sagolik!:love:

Vad är det för sto du har?
U

Tja, jag vet väl det som du har skrivit här, som Bakir och som andra.. Och det låter som ridbarheten borde vara viktig när du väljer hingst.

Inte färgen.

Jag är också svag för vissa färger, men det är en egenskap som kommer ganska långt ner på listan när man väljer.
Har som Pastejja dock ganska svårt för skimlar, med det är inget som diskvalificerar när det gäller att välja hingst.

Jag vet inte vad du vet om mitt sto men hon är efter Bernstein. Hon har själv hög ridbarhet och hingsten, den är som sagt redan utvald.

Seriöst människa!?

Skapa en sån tråd på Gnägg istället där du kan prata på om hästen färger, där du återigen kan få visa hur lite du har innanför pannbenet.

Hejdå Awake, Goldpilz och Bakir! (alla tre är samma person)

Jag har ett jätte fint sto e. Elmshorn som är 4 år.
Har jätte fina gångarter och en otrolig hoppkapacitet. Hoppar allt och älskar att arbeta.Tufft temperament men tycker att hon är den perfekta tävlingsindividen, hon har allt en bra hopphäst ska ha, förutom storleken 1,58.blir väl 1.60

Har bilder på hemsidan så vill du se de kan du PMa mig.

Tycker det är tråkigt att han inte används mer i aveln för alla de avkommer jag har sett efter honom har varit kanon.

Skrattretande att du (vissa) tror att jag är Goldpilz. Sorry dude, men jag är helt enkelt inte henne. :o :D

Majim står ovanför kalmar på naturlig betäckning. jag har ett sto där just nu.
han har tävlat 140 hoppning med placering ( om jag inte minns fel)
och kan det mesta inom dressyren men har inte tävlat så mycke där pgr av ett tungfel.(ej ärftligt)
han har en avkomma, "Mister Pooh" som har vunnit unghästVM i fälttävlan.
Ägaren till Majim G säger att avkommorna blir trevliga i tempramentet och gillar uppmärksamhet.
att han dessutom är snygg att se gör ju inte valet svårare !

Majim står ovanför kalmar på naturlig betäckning. jag har ett sto där just nu.
han har tävlat 140 hoppning med placering ( om jag inte minns fel)
och kan det mesta inom dressyren men har inte tävlat så mycke där pgr av ett tungfel.(ej ärftligt)
han har en avkomma, "Mister Pooh" som har vunnit unghästVM i fälttävlan.
Ägaren till Majim G säger att avkommorna blir trevliga i tempramentet och gillar uppmärksamhet.
att han dessutom är snygg att se gör ju inte valet svårare !
Åjo, nog har han tävlat en hel del inom dressyren! Han har placeringar i MSV senast förra året tror jag.Hoppningen har väl gått lite si och så, men det är pga ryttaren, absolut inte hingstens fel.Jag tycker det visar på ett fantastiskt bra temprament att en hingst rids tävlas av en ryttare i dressyr och en annan i hoppning. Jag har sett Majim åtskilliga gånger i stall och i hage, och coolare och trevligare hingst är nog svårt att hitta. Skulle halvblodsavel (ja, jag envisas att kalla det så :) ) varit mitt intresse hade jag utan tvekan använt Majim G.:banana: :banana: :banana:

Åjo, nog har han tävlat en hel del inom dressyren! Han har placeringar i MSV senast förra året tror jag.Hoppningen har väl gått lite si och så, men det är pga ryttaren, absolut inte hingstens fel.Jag tycker det visar på ett fantastiskt bra temprament att en hingst rids tävlas av en ryttare i dressyr och en annan i hoppning. Jag har sett Majim åtskilliga gånger i stall och i hage, och coolare och trevligare hingst är nog svårt att hitta. Skulle halvblodsavel (ja, jag envisas att kalla det så :) ) varit mitt intresse hade jag utan tvekan använt Majim G.:banana: :banana: :banana:

Det är nog inte helt schysst att skylla på ryttaren när inte ens Peter Eriksson fick hästen att funka i högre klasser än 1.40?
Däremot så nedärver ju Majim G sig trevligt.

Vi har 2 st ston efter Elmshorn. En som är 4-år, väldigt bra gångarter, snäll och väldigt frammåt men är rätt envis och kan vara lite tjurig om hon inte får som hon vill :D. Den andre är född - 06 och är oxå en väldigt trevlig häst, har ju inte hunnit göra så mycket ännu men det ska bli spännande. Vi var så nöjda med vår första avkomma att vi betäckte om med honom med ett annat sto. Pm om du vill så kan du få hemsidan med bilder på dem.

Senast ändrad av en moderator:

Det är nog inte helt schysst att skylla på ryttaren när inte ens Peter Eriksson fick hästen att funka i högre klasser än 1.40?
Däremot så nedärver ju Majim G sig trevligt.
Hmmm, jo jag skyller på ryttaren, jag har sett Majim hoppas på flera tävlingar samt på träningar, och vidhåller att eventuella misstag är helt ryttarens fel. Majim är en oerhört ärlig häst som alltid gjort sitt bästa, trots sin ryttare. Själv tycker jag att 1.40 högt som Peter E tävlade honom på den höjden är helt tillräckligt för att bevisa kapacitet. Men som sagt, smaken är som........:banana: :banana: :banana:

Var det inte Svante Johansson som sade att "1.30 kan vilken kossa som helst hoppa"? :D
Skämt åsido, ägarna köpte honom (tillsammans med en vän) som läromästare åt sonen, så att det är ju helt klart så att han måste få göra misstag och lära sig av dem.
Han är ju hur som helst uttagen till future factory på just Majim, så helt talanglös kan han ju inte vara.;)
Med detta inlägg avslutar jag debatten om ryttarens inverkan på tävlingsresultatet och konstaterar att Majim verkar förärva sig bättre än sina egna prestationer, och det är ju meningen med avel.

Var det inte Svante Johansson som sade att "1.30 kan vilken kossa som helst hoppa"? :D
Skämt åsido, ägarna köpte honom (tillsammans med en vän) som läromästare åt sonen, så att det är ju helt klart så att han måste få göra misstag och lära sig av dem.
Han är ju hur som helst uttagen till future factory på just Majim, så helt talanglös kan han ju inte vara.;)
Med detta inlägg avslutar jag debatten om ryttarens inverkan på tävlingsresultatet och konstaterar att Majim verkar förärva sig bättre än sina egna prestationer, och det är ju meningen med avel.
Då lär hela sveriges bas av avelston istället vara kossor! Svante Johansson får gärna ha den åsikten, men det speglar bara hans totala brist på insikt i svensk halvblodsavel. Hur många avelston har över huvudtaget hoppat på den höjden?
För övrigt så är Majim G's hoppryttare en gång uttagen till future factory, dock lär han numer vara långt från ens att tillfrågas om deltagande....
Det är synd att en så trevlig hingst ska behöva vara prövoleksak till en ej så talangfull ryttare, han förtjänar bättre öde.
Med detta sätter jag punkt på eventuella kommentarer om Majims hoppryttare då jag föredrar att se honom på dressyrbanan med en helt annan ryttare som kan rida.:banana: :banana: :banana:

Skrattretande att du (vissa) tror att jag är Goldpilz. Sorry dude, men jag är helt enkelt inte henne.

Tråden du skapade om pansarål är undertecknat Goldpilz.
Det kan ju helt klart göra folk lite förvirrade.

Jag har en 6-åring efter Majim G. Otroligt snäll att ha att göra med på backen. Dock är hon känslig och svårriden, en riktig madam som inte går att tvinga till någonting. Hoppa tycker hon om, som tur är, och hon hoppar väldigt lätt och fint, vig som en katt. Hon har haft ett föl, så hon har inte gjort så mycket på tävlingsbanorna än, men m hon är på rätt humör klarar hon vad som helst. Om inte, så är det inte ens någon ide att försöka

låter rättså mycket som min ;)
är 7, men också haft föl så har inte hunnit göra så mycket än heller.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 905
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 398
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 261
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Födda -21