Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ska köra damen till station nu på onsdag, beräknas gå i brunst på söndag.. MEN har blivit så fruktansvärt ambivalent gällande hingstval... 2
Svar
21
· Visningar
1 739
Senast: Fenestra
·
Avel Nu står det mer eller mindre helt klart att jag och syster har ett sto att betäcka... Då kommer vi ju till det eviga besväret med... 2
Svar
30
· Visningar
2 205
Avel Hur vanligt är det att stona slutar brunsta när de kommer till betäckningsstationen? Jag körde i väg mitt sto när jag såg de allra... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 257
Senast: celu
·
S
Avel någon som vet vad som hände trofe 703? FORTFARANDE I AVEL ?
Svar
7
· Visningar
1 210
Senast: a-h
·
Avel Vilken åldersskillnad på fölen i en flock anser ni vara ok, funderar på om det kunde funka att ha 2 hingstföl (med sina mammor såklart )...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: Katinkas
·
T
Avel När man hör sig för i utlandet börjar många få upp ögonen för skäckar, alltså riktiga halvboldsskäckar med mycket bra kända blodslinjer... 2
Svar
29
· Visningar
2 945
Senast: ameo
·
G
Avel Nu har Flyinge äntligen tagit ett stort kliv frammåt för att marknadsföra den Svenskahalvblods aveln. Och vilka fina hästar mycket...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Fredag
·
K
Avel Jag har ett sto som skulle fått föl den 10 juni.. Men redan i början av juni började jag se förändringar och eftersom magen va så stor...
Svar
12
· Visningar
4 137
Senast: CK
·
L
Avel Vi fick tvillingföl i lördags! Det gick relativt bra. Vi fick dra av fosterhinnan på den andra. Dom var mycket, mycket små och kunde...
Svar
15
· Visningar
3 192
Senast: lichaaaaa
·
Avel Hur tror ni, spontant, att en korsning mellan halvblod och morgan skulle bli? Har någon sett en sådan korsning? 2 3
Svar
54
· Visningar
7 283
Senast: Druvan
·
Avel :cry: Då står äntligen stoet med ett ägg och då behagar SAS flygstrejka semindagen:mad: :eek: ! Ägget är nu just över 3 cm (halvblod)... 2
Svar
28
· Visningar
3 696
Senast: barbarella
·
B
Avel Står i valet och kvalet med det ena stoet, hur hade ni gjort? Jag har ett flb sto på 6 år, mkt bra typ, korrekta ben, 160 cm, väldigt...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: Molin
·
D
Avel Motionerar ni era dräktiga ston under dräktigheten eller går de bara i hagen? Varför har ni valt att göra som ni gör? 2
Svar
23
· Visningar
2 715
Senast: Denzel
·
Avel Stoet jag lånar magen på drabbades av någon form av kramp idag. Hon hittades liggande på sidan i hagen med alla fyra benen spretande... 2
Svar
21
· Visningar
4 068
Senast: LECH
·
Avel Hej, vet ej om det här är rätt forum, men vågar mig på att fråga om knabstupper hästen. Hur får man en godkänd renrasig knabstrupper...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: marshall
·
Avel Ja vilket är bäst? Har en bekant som tagit in 2 föl (nu 3 år) från tyskland. Sto nr1: Super-Kanon stam (vill ej uppge vilken för...
Svar
19
· Visningar
1 874
Senast: Masse
·
K
Avel Skulle DU vilja ha den arbetsmiljö, som dessa med hjälpare och seminörer samt vetrinärer har????? Där risken är offantlig hög för att...
Svar
17
· Visningar
1 693
Senast: Sonic76
·
Avel Någon som har någon information om dessa hingstar? Svårt att hitta ngt på nätet. Gärna vart man kan hitta avkommor osv. Rider en...
Svar
9
· Visningar
966
Senast: Jate Volim
·
D
Avel Hejsan, var på betäckning med mitt russ.. och jag skulle hämta henne idag, men så betäckte vi en till gång innan jag hämtade henne...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Rodde
·
F
Avel Vi har 7 sto som ska föla. Vi har fått 6 stoföl av 6 fölningar, vad ska det bli av den sista? Det är lite lättare med sto än med... 2
Svar
37
· Visningar
3 058
Senast: Jet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31