Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Jag söker en hingst som nedärver bra gångarter, högställd och elegant, står och väljer mellen Don Romantic och Florencio. Stoet är 168...
Svar
11
· Visningar
1 607
Senast: AnHa
·
Avel Jag funderar på att åka iväg på fölmönstring och visa upp mitt stos föl. Hur går det till? Hur samsas man på platsen utan problem med...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: sommerday
·
D
Avel Jag har ett sto som nu väntar sitt första föl. Hon kommer att föla -08. Det blir även mitt första föl. Jag har läst på mycket och är väl...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: Dandone
·
Avel Jag har lite funderingar på hur jag ska göra med mitt dräktiga sto... Det är så här, att vi kommer med stor sannolikhet att flytta någon...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Sonic76
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 543
Senast: Winter
·
Avel Nu behöver jag hjälp och tips. Jag har ett arabsto som börjat blivit svår att få dräktig. Jag vill kunna seminera henne här hemma på... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 717
Senast: Egonson
·
Avel Vad finns de för hingstar tillgängliga i sverige som har antingen Liostro eller Cantus i stammen? Vet att Levantos II är...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Ancor
·
C
Avel Hejsan Var iväg till Seminstationen imorse bara för att få bekräftat att jag var en eller två dagar för sen :-( Jag som äntligen...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: QuickStar
·
L
Avel Det är en märklig upplevelse att ha fått ett föl i sommar e. en ridponnyhingst. :bump::cry::angel::love::devil:. Jag har av mitt nu... 2
Svar
34
· Visningar
2 623
Senast: peråke
·
B
Avel Jämför gärna med tidigare år. /b
Svar
18
· Visningar
1 334
Senast: Katinkas
·
P
Avel Nu har jag hamnat i en mycket tråkig sits. Mitt sto som förhoppningsvis är dräktigt, har skadat sig. :cry: På kliniken hittade man...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: apocalypse
·
Avel Jag har alltid ställt mig tvekande inför att betäcka ett mindre sto med en större hingst, pga problem med fölning. Men ofta läser...
Svar
11
· Visningar
1 027
Senast: Ramona
·
P
Avel Har ett sto (e. Miami Springs - Whip It Quick) jag funderat på att betäcka i 4 säsonger nu, men aldrig känt mig riktigt färdig till... 2
Svar
34
· Visningar
2 152
Senast: cirkus
·
I
Avel Hur brukar de vara i storleken när de föds? Vikt och höjd? Har ju aldrig sett ett shettisföl under 4-5 månader så jag vet inte vad...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: Insanity
·
Avel Jag har tänkt att jag ska betäcka min knabstrupper som är slutmätt som maxad d-ponny. Hur mycket större kan hingsten vara? Jag har...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Jet
·
H
Avel Hej! den 12/6 fick jag ett brunt hingstföl med 4 vita ben och nosbläs. Han är e. Magini 695 u.Halvblod/arab(godkänd som halvblod)ue...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: ameo
·
T
Avel Får man betäcka en tvååring? Har hört lite olika och vet om folk som gör det???? Är det olika mellan olika raser? ponny... 2
Svar
20
· Visningar
3 252
Senast: Jes
·
Avel Vårt sto beräknas gå i brunst på sön.. trolig insem på tisdag då om allt är som det ska. MEN om hingsten gått ett tufft meeting under...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: EoG
·
L
Avel Jag har en hingst som jag vill betäcka med. Han är inte avelsgodkänd och kommer aldrig att bli det heller. Vilka krav brukar ställas på... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 961
Senast: Mia_R
·
M
Avel Är det någon som har några erfarenheter av hur väl poängen på fölchampionat stämmer överens med den vuxna hästens gångarter och typ?
Svar
5
· Visningar
971
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka