Nu brinner det i knutarna...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Prettan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 152
Sv: Nu brinner det i knutarna...

Ja dagarna har gått och nu är det dags att åka. Ringde runt t försäkringsbolagen f att kolla fosterförsäkringar och slår på stort med en 90-dagarshingst ialla fall...... Har bestämt oss för Cagancho! Hoppas på hans trevliga temperament och modell, är ju lite förtjust i hästar med lite massa. Inte den poppigaste hingsten, vilket inte är nån nackdel, men vilka pållar han har i stammen! Jag tror det här kan bli riktigt spännande..
Någon som har erfarenheter av Cagancho? Avkommor? Betäckt m honom i år?

Kul, ett av mina första förslag som ratades pga avgiften.. Tror att det klommer att bli en riktigt trevlig avkomma. Oj vad jag blev sugen på att betäcka jag med.. Gu´vad spännande, håller alla tummar jag kan hitta.
U

Senast ändrad:

Ja tack för förslag o support! Nu är det bara själva grejen kvar haha sååå spännande!

Prettan verkar ha problem med internet idag. Ville bara meddela att stoet kom till Penarpsgården igår. Väl på plats blev vi båda totalt övertygade om att Cagancho var den perfekta hingsten för stoet. Så cool och tålmodig.. Och så snygg dessutom. Stammen är inte heller fyskam, och han spås ju en ljus framtid.
Något som förvånade mig var att han inte hade fått så många ston. Helt galet, kan jag tycka... En mycket intressant hingst!
U

De avkommor jag sett på årets 3-årstest har varit jätteimponerande! Långbenta, snygga och hoppat skitbra. Dessutom är han kanonstammad. Säkert en hingst vi kommer förlora om han inte får fler ston...

Mkt bra val. Har blivit mkt imponerad av det jag sett hittills av hans avkommor!
Mjuka, elastiska och med mkt hopp!

Hon kommer att bli så glad när hon läser att ni tycker det är en bra hingst. :bump:
Det bler hennes första föl (både stoets och ägarens) och det är ju totalt överspännanande!
Jag ska erkänna att jag bara stod och tittade på hingsten, och hade allt i huvudet som jag har läst om honom, och fattade inte varför han inte får fler ston! Jag hoppas att han får stanna kvar här och att stoägarna får upp ögonen på honom om han nu är lika bra som det verkar.
U

De avkommor jag sett på årets 3-årstest har varit jätteimponerande! Långbenta, snygga och hoppat skitbra. Dessutom är han kanonstammad. Säkert en hingst vi kommer förlora om han inte får fler ston...

Fast ägaren har väl behållit sina hingstar förr?

Jag tycker att det verkar så, och hon verkade väldigt förälskad i sin hingst(kan förstå det ;)), så jag hoppas hon håller fast vid den här också.
U

Cagliostro försvann ju tyvärr... Det handlar ju om att få ston samt ha ekonomi att behålla hästen. Men jag hoppas självklart han blir kvar!!

Jag har tyckt om honom ett längre tag, tittade på honom det året jag till slut valde Camaro M istället...men han är inte helt ur räkningen ännu, det finns bara så många bra hingstar, och fman har för få ston :angel:

Men som sagt, hans avkommor ser otroligt läckra ut, och jag har hört flera berömma deras arbetsglädje och temperament, en nog så viktig ingrediens när man avlar...

Jaa! Precis som pastejja trodde så blir jag självklart ÖVERLYCKLIG av att läsa era positiva kommentarer om den utvalde! Kändes så RÄTT med Cagancho när jag verkligen tog en ordentlig titt, pratade med ägaren och läste om hans fantastiskt fina avkommor - vad jag förstår är det han och Camaro som procentuellt lämnat högst bedömda avkommor sista tiden..:D

Och måste bara lyfta fram det professionella mottagandet på stationen och hur tryggt det kändes att lämna min pärla i så goda händer. Har bara superlativ just nu, känner jag:banana: JIPPI!!

Då blir det till att hålla tummar att hon först och främst tar sig och sedan att det kommer en stjärna nästa vår !

Liknande trådar

• Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 661
Senast: ameo
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 562
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31