Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej!. Jag funderade över om det skulle vara bra val att korsa ett halvblodssto med en connemarahingst?.. :crazy: Har ingen egen häst...
Svar
19
· Visningar
2 069
Senast: Nougat
·
Avel mitt sto tog sig inte på första med Rosevelt så honom vågar jag inte testa igen med tanke på den dåliga fertiliteten förra säsongen, och... 2
Svar
25
· Visningar
2 744
Senast: Evergreen
·
Avel Jag har börjat gå i tankarna att det är dags att betäcka mitt sto... Nu när jag kommit på tanken vill man ju som vanligt att det ska...
Svar
14
· Visningar
1 897
Senast: LitenC
·
B
Avel Hur tidigt kan man börja skritta dom efter fölning? Allt har gått smärtfritt och hon har väldigt bra hull.:D Vill komma igång med...
Svar
10
· Visningar
2 126
Senast: Welsh
·
Avel Jag såg ut så här igår kväll :confused: Stoet är betäckt den 3e o 4e juni (första sprången för hingsten), på 3e och 4e brunstdagen...
Svar
6
· Visningar
1 216
Avel Hej Hur vanligt är det att stot tar sig på första försöket? Mitt sto blev inte dräktigt på första, försöker nu igen med samma hingst... 2
Svar
24
· Visningar
2 312
Senast: Hovdam
·
S
Avel Hej Hade tänkte att betäcka mitt Eng. fullblods sto i år. Betäckte henne 04 med Hellrik 1065. Tänkte höra lite vad ni har för förslag... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 454
Senast: sabina84
·
Avel Castilio Hol (hannoveranare) Kosmos xx Hittar ingenting på nätet. Tacksam för hjälp. :bump:
Svar
6
· Visningar
1 095
Senast: NoExit
·
Y
Avel Hej! Har ett fint varmblodssto som är mycket duktig i dressyr. Funderar på att betäcka henne med en frieser hingst. Är det någon som...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: lillsyrran
·
Avel Jag sitter i stallet med ett nyfött föl som verkar ha problem med balansen på nåt sätt. Den kan stå upp endast om den får stöd på...
Svar
19
· Visningar
1 751
Senast: Gordon
·
I
Avel Någon som har avkomma efter Jameson? Hur är dom? Någon som träffat honom? Någon som vet något? Jag kollar fortfarande & har inte...
Svar
12
· Visningar
1 575
Senast: ikaros227
·
D
Avel Jag har ett sto som är seminerat och som nu har gått över 17-dagars gränsen. Då det inte finns någon seminstation speciellt nära eller... 2
Svar
21
· Visningar
1 671
Senast: Cyllene
·
Avel Hjälp mig bestämma mig... Mitt sto är inseminerat och färdig på seminstationen. Hon kan få gå kvar till 16 dygns-kollen om jag vill...
Svar
14
· Visningar
1 299
Senast: skaraborg
·
I
Avel kan en fölning gå? När jag vara ner för ca 40-50 minuter sen var pållen jättelugn och avslappnad, och juvret som tidigare ikväll var... 2
Svar
30
· Visningar
2 072
Senast: Molin
·
S
Avel Hej! Jag skrev för ett tag sen att jag ville ha hjälp med dressyrhingst till mitt sto en nu har jag ändrat mig och vill ha en...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: Siekan
·
I
Avel Jag som hela tiden tänkt att hon ska få föla utomhus. Det har regnat hela dagen, det är kallt ute och det verkar som det ska regna...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Molin
·
Avel Det finns ju så många fina hingstar, skulle vara intressant att höra vad ni tipsar om för hingstar till vårt sto. Hennes stam; Irco...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: barbarella
·
Avel Hoppas att den hamande rätt nu! annars får moderator gärna flytta den! Undrar om det är någon som vet om man någonstans på nätet kan...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Behati
·
Avel Anta att ett äldre sto gått ihop med unghingst på ca 1 år, han har betäckt flera ggr och hon har varit med på noterna, nu helt plötsligt...
Svar
10
· Visningar
1 015
Senast: arabia
·
  • Låst
Avel Fick en liten fundering i skallen idag som jag inte kan släppa: "Mitt" sto är en fux och hon är betäckt med en skimmel. Kan det på...
Svar
3
· Visningar
1 606
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025